WAR FROM A HARLOTS MOUTH - MMX

WAR FROM A HARLOTS MOUTH - MMX

WAR FROM A HARLOTS MOUTH - MMX

WAR FROM A HARLOTS MOUTH - MMX

Jestli kroutíte hlavou nad prapodivným pojmenováním WAR FROM A HARLOTS MOUTH, tak věřte, že název si s obsahem CD v ničem nezadá. Jedná se o podivuhodnost první kategorie, vycházející z kombinace metal-hardcore-grind, která však zajímavě čerpá i z mnoha jiných hudebních stylů, mj. i z jazzu. Tento spolek ze země našich německých sousedů lze zařadit do sféry technicko-brutálního extrému, ale na rozdíl od kolegů DESPISED ICON, ION DISSONANCE nebo THE RED CHORD sleduje trochu jiné cíle. Škatulky deathcore, metalcore, grindcore, mathcore atp. jsou sice v případě „Harlotů“ relevantní, ale nevystihují úplně přesně pointu, o kterou jde. V jejich případě není prvořadá ona „technika“, jako spíše vyjádření pocitů a nálady a pro popsání jejich projevu se jeví výstižnější výrazy jako „šokující“, „výstřední“ anebo „avantgarda“.

WAR FROM A HARLOTS MOUTH

Kapela má na novince „MMX“ díky více vytaženým kytarám oproti předchozímu „In Shoals“ o něco lepší zvuk a jakkoliv se to zdá nemožné, tak je proti minulému zářezu ještě o kus komplikovanější. Jestliže bylo „In Shoals“ ještě nepatrně nasáklé tradičním hc/metalovým odérem, tak na „MMX“ se už kapela přesouvá do jiné dimenze. Skladby jsou většinou krátké, nepravidelně, jak od Dr. Frankensteina poskládané a většinou se v nich žádný motiv neopakuje. Nečekejte sóla ani melodie, nebo tradiční kytarové riffy, kdepak. O to tu nejde. WFAHM do vás buď sypou grindový kulomet, nebo vaše vnímání rozkládají nepravidelným rytmem. Album „MMX“ jsou především do krajnosti dovedené, v současném metalcoru ne úplně běžné, zběsilé hudební variace, plné divokých, technicky náročných bicích, podladěných kytar a agresivního vokálu. Atypické hudební postupy občas nečekaně odlehčí jazzové brnkání, které s agresivní nakládačkou ostře kontrastuje. Nejsilnější jsou WAR FROM A HARLOTS MOUTH ve středním tempu a zejména pomalejší úseky skladeb jako „C.G.B.Spender“, „The Polyglutamine Pact“ nebo „Spineless“ mají nejdrtivější účinek.

Celý „MMX“ produkt je docela pěkný „úlet“ a je pro něj třeba velkého pochopení. Výhodou je kratší stopáž, která podobně jako v případě letošního EP od BENEATH THE MASSACRE dovoluje posluchači prožít sice kratší, ale energeticky výživnou a intenzivní jízdu. Důležitou součástí jsou zvláštní až výstřední texty (otírající se často o „AKTA-X“ tématiku), které dokonale doplňují celkové snažení a dovádějí jej do ještě větší krajnosti.

WAR FROM A HARLOTS MOUTH jsou jedním z ansámblů nacházejících se na samém konci slepé uličky, která už nedovoluje hudební projev více vyhrotit a zachovat alespoň nějakou uměleckou hodnotu. Aktuálně stojí tihle Němci na hranici chaosu a upřímně si nedovedu představit, s čím více šokujícím by ještě mohli přijít, aby si udrželi současný respekt a smysl svého počínání.

 19

Verdikt

Netypická a zběsilá kombinace metalu, hardcore a grindu s prvky jazzu a avantgardy.

Hodnocení

Autor
7,5 / 10
Redakce
-

Další informace

Stopáž: 32:49

Produkce: Uwe Lulis
Studio: Daily Hero Studios, Berlín

www.wfahm.com

Sestava

Skladby

  1. Insomnia
  2. To Age And Obsolete
  3. The Increased Sensation Of Dullness
  4. Sleep Is The Brother Of Death
  5. The Polyglutamine Pact
  6. Cancer Man
  7. C.G.B. Spender
  8. Sugarcoat
  9. Spineless
  10. Recluse MMX
  11. Inferno III/VI

Diskografie

MMX (2010)
In Schoals (2009)
Transmetropolitan (2007)
Split w/ Molotov Solution (2006)