Středa
17.1.2018
Noční verze
 id
 heslo

BORIS
Absolutego (1996)
Amplifier Worship (1998)
Flood (2000)
Heavy Rocks (2002)
Boris with Merzbow - Megatone (2002)
Akuma No Uta (2003)
Boris At Last - Feedbacker (2003)
The Thing Which Solomon Overlooked (2004)
Dronevil (2005)
Sound Track From Film ''Mabuta No Ura'' (2005)
Pink (2005)
Boris with Merzbow - Sun Baked Snow Cave (2005)
The Thing Which Solomon Overlooked 2 (2006)
The Thing Which Solomon Overlooked 3 (2006)
Vein (2006)
Altar (with SUNN O))) ) (2006)
Boris with Michio Kurihara - Rainbow (2006)
Smile (2008)
Boris with Michio Kurihara - Cloud Chamber (2008)
Boris with Merzbow - Klatter (2011)
New Album (2011)
Heavy Rocks (2011)
Attention Please (2011)

GHOST
Opus Eponymous (2010)
Infestissumam (2013)

SUNN O)))
The Grimmrobe Demos (1999)
ØØ Void (2000)
Flight Of The Behemoth (2002)
White1 (2003)
Veils It White (EP) (2003)
Live White (2004)
The Libations Of Samhain (live) (2004)
White2 (2004)
Cro-Monolithic Remixes For An Iron Age (EP) (2004)
Black One (2005)
Candlewolf Of The Golden Chalice (EP) (2005)
La Mort Noir dans Esch/Alzette (live) (2006)
Oracle (2007)
Dømkirke (2008)
Monoliths & Dimensions (2009)

BORIS, GONZO - Viedeň, Szene - 18. júna 2007

Koncertne mimoriadne silnú prvú polovicu roka de facto uzavrel viedenský koncert BORIS. Trojica Wata – Atsuo – Takeshi už vyše desať rokov potichu kľučkuje medzi žánrami, ctiac svoje korene, siahajúce od sedemdesiatok až po EARTH, no stále s prstom na pulze moderných trendov, ktoré akoby nenútene spoluvytvára.

Napriek nepredvídateľnosti, vďaka ktorej je takmer každý album či kolaborácia (s) BORIS očakávaný s napätím, držal celý set pohromade. BORIS patria k punkovým „aristokratom“, ničiacim sluchové ústrojenstvo publika za pomoci najmodernejších a najsofistikovanejších zbraní. Watin Les Paul, zapojený do monolitu zosilňovačov Orange, mohutný gong za Atsuom, Takeshiho dvojkrká (bas)gitara Gibson a efektové racky pred oboma gitaristami naznačovali, že varovania, ktoré v Szene rozmiestnili špeciálne na tento koncert a ktoré naliehavo odporúčali použiť štuple do uší, sú namieste.

BORIS

Rovnako, ako stále aktuálna regulárna doska „Pink“, odštartoval celý koncert skladbou „Farewell“. S výnimkou krehkej titulnej skladby zo spolupráce s gitaristom vplyvných krajanov GHOST Michio Kuriharom („Rainbow“), sa niesla prvá polovica v znamení divokého, špinavého punk’n’rollu. Elegantná, drobná Wata s výrazom voskovej figuríny sa (okrem spevu v „Rainbow“) prakticky nepohla z miesta, takže show si zobral na svoje plecia Takeshi, výdatne podporovaný Atsuovým spevom a jeho hecovaním spoza batérie bicích. Skvele nazvučený koncert bol skutočným peklom, balansujúcim na hranici znesiteľnosti, no i tak si dokázal udržať spád, smer a zmysel. Dominantné nášupy z „Pink“ striedali jemnejšie skladby alebo intermezzá – kontrasty pripomenuli vystúpenie už spomínaných GHOST na tom istom mieste, miešajúce podobné zložky v opačnom pomere. Ťažiskovou časťou koncertu však bola polhodinová verzia skladby „Flood“, v duchu názvu gradujúcej od jemných vlniek až po zničujúci sonický záver, pri ktorom som si inštinktívne zapchával uši. „Sunnovský“ hlukový koniec (Wata stále bez pohybu, Takeshi predvádzajúci tanec s dvojkrkou partnerkou, kričiaci Atsou udierajúci celou silou do gongu) bol impozantným posledným slovom, ktoré podčiarkli dva či tri prídavky z „Heavy Rocks“, nesúce sa v zbesilom tempe na pódiu i pred ním – priamo vpred.

BORIS

BORIS eklektickým setom potvrdili svoj status skupiny, ktorá dnes dokáže osloviť široké publikum – okrem fascinácie živelnosťou si v tvorbe Japoncov nájdu svoje i priaznivci komplikovanosti a solídnej inštrumentálnej „niveau“, i keď položenej na pokleslý oltár zvukového (prepytujem) bordelu. Napriek tomu BORIS nie sú žiadna sludgeová špina – i v tom najhlasnejšom mieste sa z hlukovej gule dali vypreparovať rafinovane pozlievané ingrediencie. Tvorbou tokijského tria sa navyše prelína sympatická niť odkazov, siahajúcich od používania metalovej symboliky (tričko BORIS s logom vychádzajúcim z loga VENOM i Atsuove paroháče) až po inšpiráciu hippie muzikou a estetikou („yesovský“ obal spolupráce s MERZBOW, obsahujúcej coververziu BEATLES a KING CRIMSON, ale i design vinylových edicií albumov BORIS, parodujúcich grafiku, kedysi používanú spoločnosťou Virgin). BORIS sú skrátka akýmsi prototypom globálnej kapely dneška, nonšalantne surfujúcej nielen na vlnách priestoru, ale i v čase.

BORIS

Oblúkom na začiatok: vystúpenie GONZO bolo len predprípravou na koncert hlavných hviezd a akýmsi vzdaním holdu. Set Rakúšanov bol zmesou proto-drone-doomových riffov na spôsob raných EARTH, SUNN O))) alebo (neprekvapivo) BORIS, obohatených variabilným zvukom bicích, ktoré sa časom ukázali byť dominantným nástrojom, vynárajúcim sa z monotónnych „štvrťhodinových“ riffov. Aj vďaka dobrému zvuku a rozumnej dĺžke programu GONZO nesklamali a neporušili pravidlo, že v Rakúsku dokážu organizátori vybrať aj lokálny support s citom.

GONZO

Playlist BORIS (bez prídavkov): Farewell, Rainbow, Pink, (skladba s názvom v japončine), Ibitsu, Sun Flower Rain, Just Abondoned My-Self, Flood


Thorn

Zveřejněno: 21.6.2007



s kapelou BORIS:
BORIS - Pink [Thorn]

s kapelou SUNN O))):

s kapelou MELVINS:

s kapelou GHOST:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page