Neděle
22.7.2018
Noční verze
 id
 heslo
ONKEL TOM
Sólový projekt Angelrippera ze SODOM vydá 28. září u SPV/Ste ... cely text

NAZARETH
si letos připomínají 50. výročí od založení a při té příleži ... cely text

VREID
Norové vydávají 28. září u Season Of Mist nové album "Lifehu ... cely text

ANAAL NATHRAKH
vydají 28. září jubilejní desáté řadové album "A New Kind Of ... cely text

TERRORIZER
Američané na čele s Petem Sandovalem vydají na podzim u The ... cely text

DEICIDE
"Excommunicated", nové lyric video ke skladbě z chystané nov ... cely text

RUNNING WILD
vydají 29. září 2018 u Noise limitovanou edici speciálního b ... cely text

GRAVE DIGGER
Termín vydání nového alba „The Living Dead“ se již blíží a p ... cely text

KVELERTAK
opustil zpěvák Erlend Hjelvik. Náhrada bude upřesněna. ... cely text

OBSCENE EXTREME 2018
začíná právě dnes! A nabízí krom jiného i jednu zajímavou ... cely text

ESAZLESA
Nový videoklip ke skladbě "V dobrém i zlém" z loňského elpíč ... cely text

SOULFLY
vydají v říjnu u Nuclear Blast nové album "Ritual". ... cely text

VICIOUS RUMORS
Novým zpěvákem kapely se po dalším odchodu Briana Allena sta ... cely text

FENNESZ - AUN - The Beginning And The End Of All Things
Ash International [2012]
52:28

„Predstavte si elektrickú gitaru odpútanú od klišé a všetkých jej fyzikálnych limitov, ktorá utvára odvážny nový hudobný jazyk,“ píše o hudbe Christiana Fennesza americký City Newspaper. Popravde je prinajmenšom sporné, či Rakúšan skutočne vynašiel nový hudobný jazyk. Faktom však zostáva, že pokusy zaradiť jeho tvorbu sa často končia vymenúvaním troch, štyroch alebo až piatich žánrov v jedinej vete (ambient, elektro-akustická hudba, glitch, post-rock, white noise), pričom modifikácie gitarového zvuku, ktoré Fennesz prevádza na počítačových programoch, sú na míle ďaleko od sterilných a generických laptopových ambientov. Podobajú sa na zrnité lúče svetla, ktoré šteklia na tvári, alebo na deformované nahrávky exotického hmyzu. Prírodné motívy dominujú aj Fenneszovmu nedávno vydanému soundtracku k poetickému filmu z rakúsko-japonskej koprodukcie. A hoci nie je celkom jasné, aké kritéria zvoliť pri hodnotení filmovej hudby, keďže bola primárne stvorená pre iný účel, aký je bežný u hudobných nosičov, stále platí, že „AUN“ je dobrým štartom pre ponorenie sa pod hladinu Rakúšanovej brilantnej tvorby – alebo, ak chcete, dobrou zámienkou pre jej odporúčanie. Ak vnímame „AUN“ ako dielo oddelené od filmu, treba povedať, že napriek nesporným kvalitám sa nevyrovná žiadnemu z vrcholov Fenneszovej diskografie (či už je to „Venice“, „Black Sea“ alebo „Endless Summer“). Celkom pochopiteľne obsahuje viac rýdzo ambientných pasáži, ako je zvykom, niekoľko starších skladieb s klaviristom Ryuichim Sakamotom, no a predovšetkým je albumom viac fragmentárnym a menej vyhraneným. Ale aj tak dokáže príjemne potrápiť fantáziu predstavou, aké by to bolo, keby hudbu k filmom častejšie komponovali inovatívni autori.


Klypso
Klypso

Zveřejněno: 10.8.2012




Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page