Středa
22.11.2017
Denní verze
 id
 heslo
DEMENTOR - nad Tatrou sa blýská ...

...nad Tatrou sa blýská...
Rané počátky tria DEMENTOR sahají až do roku 1988, kdy ještě Česká a Slovenská republika tvořily v temném období komunismu jedno socialistické soustátí ve středu Evropy. V dnes již neexistující sestavě (po příchodu tahouna-kytaristy a zpěváka Reného Blahušiaka), zkomponovali 9-ti skladbové demo "The Extinction Of Christianity", s texty ve slovenském jazyce, které prezentovaly hlavně negativní postoje ke křesťanství. Touto tématikou se kapela zabývá až do současné doby. Hudební tvář díla by se dala zařadit, v té době, mezi nekompromisní death metal. Ihned poté následovalo vydání dalšího dema s názvem "Morbid Infection" (6 kousků). Texty jsou již v angličtině a 2 z těchto žářezů na demu jsou zařazeny na kompilaci Českých a Slovenských undergroundových kapel smeček "Necrometal part II". DEMENTOR se zviditelňují a věnují se zejména živému vystupování na Slovensku, i vedle některých zahraničních deathmetalových spolků. Štěstěna se zdá být klukům nakloněna, ale malý mráček se na obloze musí zákonitě projevit a to se odráží prvními personálními změnami v sestavě, které jsou v DEMENTOR kámenem úrazu prakticky dodnes.

...válka s nebem...
S příchodem roku 1994 nastává obrat k lepšímu a nazkoušený materiál konečně dostává podobu debutu "The Church Dies"(i když jen na MC) a vychází pod hlavičkou slovenského labelu Immortal Souls productions. O tři roky později blasfémie nabírá obrátky a vychází další album, tentokrát již na CD s výmluvným názvem "Kill The Thought On Christ" a antikristi se zapisují do podvědomí fans jako stálice. Na podporu kulaťoučkého CD se otevírají brány Slovenska a DEMENTOR plení Česko a bývalé země Sovětského svazu. Rovněž se ustalují i personální židle : René Blahušiak - voc., g., Roman Calpaš - g., Miro "Kerut" Kucej - bg., Miloš "Holloshman" Horňák - ds. V této sestavě se kvartet zavírá do studia a vylézá na světlo s totálně smrtícím materiálem "The Art Of Blasphemy" (1998), jenž posouvá samotnou hranici tvorby kupředu, i když některými kritiky je DEMENTOR přirovnáván jako odpověď na MORBID ANGEL, přesto dostává lákavou nabídku od Qabalah production (pobočka španělských Repulse rec.) k vydání materiálu a tak jest učiněno. Záhy poté je ve svém hledáčku zaměří další firma, a sice francouzští Osmose production, kteří mají pod patronátem takové rouhače jako IMMORTAL anebo MARDUK a tak by byl smrtelný hřích takovouto nabídku na vydání dvou alb odmítnout!!! Během roku 2000 absolvují DEMENTOR minitour po státech Ruska a Běloruska, setkávají se s obrovskou odezvou ze strany lačných fans (na jedné klubové akci čítala návštěvnost až 600 lidí). Koncertní aktivity pokračují ve znamení Autumn Blasphemous tour s japonci DEFILED po Západní Evropě. Firma Osmose realizuje vydání desky "Enslave The Week" (2001).

...nová krev...
Neradno ovšem chválit dne pře večerem, jelikož mračna kolem personálních rošád se nekopromisně zatáhla nad jasou oblohou úspěchu a zbraně skládá Calpaš - g., Kucej - bg. a Holloshman - ds. Sirotek René nezůstává opuštěn příliž dlouho, protože přichází posila rytmického tandemu Rasťo Schmogner - bg., voc. Rasťo Petrovič - ds. a pekelná tříhlavá bestie se opět zvedá z prachu a dává o sobě opět razantně vědět. Pilně zkouší, komponuje nový materiál na další studiovku. Lví podíl na dalších krůčcích kapely, zejména pro ČR scénu, odvádí manager Martin Skála, který se postará o účast DEMENTOR v televiznám pořadu Ladí neladí, po boku heroických HYPNOS (pořad je vysílán 2.12. 2002 od 23:30 hod. na ČT 1 a repríza 3.12. 2002 od 01:30 hod.), což znamená obrovský mezník v historii kapely, která pokračuje dál na své trnité, neúnavné cestě vpřed a utužuje svou nezničitelnou existenci na poli extrémní muziky, neboť ví, že jen trpělivost, vytrvalost a poctivá práce úspěch přináší.


Hells Duck

Zveřejněno: 1.12.2002

WWW odkaz:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page