Tobias Sammet

Jens Ludwig

Dirk Sauer

Tobias Exxel

Felix Bohnke

EDGUY - Burning Down The Opera

Intro a lá AVANTASIA. Na chrbte cítim známe mrazenie, ako pri začiatku každého koncertu. Temné osvetlenie mi nedovoľuje dovidieť na pódium, kam postupne prichádzajú muzikanti, aby počas nasledujúcich dlhých minút nedali  svojim inštrumentom ani na chvíľu vydýchnuť. Áno, Tobi, Jens, Dirk, Eggi a Felix sú tu! V hale sa ozýva nadšené skandovanie, ktoré preruší  „Fallen Angels“. Ako druhá v poradí zaznie moja obľúbená „Tears Of A Mandrake“. Naživo znie fantasticky! Pri „Babylon“ sa už neudržím a vrhám sa do kotla... Ale čo to tu píšem? Nechala som sa uniesť. To len EDGUY vydali živák „Burning Down The Opera“.

Zatiaľ čo si Sammetovci užívajú zaslúžené chvíle nič nerobenia a pomaly chystajú nové skladby, prichádza na trh po piatich štúdiových nahrávkach dvojalbum v live prevedení, aby trochu skrátil čakanie na ďalší radový počin v diskografii EDGUY. A tak všetci, ktorí z nejakých dôvodov nestihli ani jednu zastávku z megalomanského Mandrake Tour, majú šancu zažiť Hessenčanov v akcii a pri tom v domácom pohodlí. Album by mohol predstavovať lákadlo aj pre tých, ktorí s tvorbou EDGUY nemali doteraz do činenia. „Burning Down The Opera“ prináša výber toho najlepšieho, čo kapela nahrala, s patričným dôrazom na posledný materiál.

EDGUY liveSkladby sú zoradené presne tak ako nasledovali v playliste, čiže poslucháč má z počúvania autentický zážitok podobne ako z koncertu. Celému dianiu logicky dominuje bezchybne spievajúci Tobias Sammet. Niektoré spevové party si prispôsobil live verziám a v skladbách si nájde miesto aj pre malú improvizáciu. Zároveň vynikajúco spĺňa úlohu frontmana. Komunikáciu s fanúšikmi zvláda na jednotku, čo môžem potvrdiť z vlastnej skúsenosti. Jens s Dirkom sa predbiehajú v gitarových sólach a napr. v takej „Pharaoh“, ktorú natiahli na neuveriteľných pätnásť minút, dokázali úplné divy. Basgitara Eggiho Exxela je samostatnou kapitolou. Od začiatku mi jej hlasitosť udrela do uší, miestami je až priveľmi hlasná, čo však vôbec nie je na škodu veci. Práve naopak. Nahrávke dodáva surovosť a energiu, že človek občas aj zabudne, že nie je priamo v hale. Možno jej chalani trochu dopomohli v štúdiu, ale čo tam po tom, výsledný efekt spĺňa. Felix  takisto potvrdzuje svoje bicmanské kvality, okrem iného aj v samostatnom drumsóle. Do toho všetkého sú vkusne zakomponované reakcie fanúšikov tak, aby dotvárali tú správnu koncertnú atmosféru.

Playlist obsahuje aj skladby, ktoré EDGUY v našich končinách neodohrali. Našinca určite poteší „Painting On The Wall“,  postarší kúsok „Wings Of A Dream“ z „Kingdom Of Madness“ alebo kúzelná skladba z AVANTASIE „Inside“, kde Tobi narába s hlasom, aby odlíšil časti, ktoré v origináli spievajú Kai Hansen a André Matos. K ďalším vrcholným momentom patrí „Vain Glory Opera“, „Land Of The Miracle“ a mohla by som pokračovať.... Spomienky sa vynárajú jedna radosť.

AFM Records vydáva album v digipacovej verzii obohatenej o množstvo fotiek zo zákulisia. Takto si predstavujem dobrý live album.

Petra
Petra