Sobota
18.11.2017
Denní verze
 id
 heslo
Rok vydání
2004

Vydavatel:
Transmission Records

Stopáž:
59:04

Studio:
Excess Studio (nástroje), Gate Studio(vokály), Pathway Studio (mixáž), Sound Faktory (matering)

Produkce:
Hans Pieters a AFTER FOREVER

1. Childhood In Minor
2. Beautiful Emptiness
3. Between Love & Fire
4. Sins Of Idealism
5. Eccentric
6. Digital Deceit
7. Through Square Eyes
8. Blind Pain
9. Two Sides
10. Victim Of Choices
11. Reflections
12. Life's Vortex

Floor Jansen
zpěv

Sander Gommans
kytara, chrapot

Bas Maas
kytara, zpěv

Lando van Gils
klávesy

Luuk van Gerven
basa

André Borgman
bicí, akustická kytara

Wings of Illusion (Demo) (1999)
Prison of Desire (2000)
Decipher (2001)
Exordium (mini-CD) (2003)
Invisible Circles (2004)
Remagine (2005)
After Forever (2007)

AFTER FOREVER - Invisible Circles

Holandská gothic metalová skupina AFTER FOREVER přichází se svým třetím albem „Invisible Circles“. Nicméně za svou nepříliš dlouhou existenci stihli mimo plnohodnotné fošny vydat i slušné množství mini-CD a singlů. Minulé album „Decipher“ jim vyšlo před třemi lety, a tak se naskýtá otázka, kolik se toho změnilo. Odpověď přijde později a bude značně dvojsečná, nyní bych rád pro úplnost přiblížil předchozí počin. „Decipher“ bylo konvenční gothic metalové album, mělo pěkné melodie, zpěv stylu „krázka a zvíře“ a spoustu studiových cukrdlinek. Konvenční ale i ve smyslu, že nebylo ničím zajímavé. Nenacházel jsem důvod se k němu vícekrát vracet, ba naopak. Na „Decipher“ bylo klávesové nádhery a atmosférického make-upu  trochu moc a bez přílišného přehánění mohu říci, že šlo o jedno z nejkýčovitějších alb tohoto žánru. A tak není divu, že jsem na nový počin AFTER FOREVER nikterak nečekal. O to příjemnější bylo překvapení, které sebou „Invisible Circles“ přináší.

Nejnápadnější změna a zároveň nejvýraznější prvek celého alba je zpěv sopranistky Floor Jansen. Nemůžu říci jinak, než: „U všech rohatých, ta holka se vypracovala!“. Věřte, nevěřte, ale Floor je fakt vynikající. Během své nepříliš dlouhé kariéry (k AFTER FOREVER se přidala v roce 1997 jako šestnáctiletá) stihla i studium konzervatoře a se svým hlasem se naučila náležitě pracovat. Po stránce hudební se AFTER FOREVER ze svého žánru nepohnuli, nicméně celkové zpracování je o něčem jiném. Pomalé akustické pasáže hrané na klavír, nebo kytaru nabývají působivých rozměrů. Melodie jsou velmi příjemné a střídání partů je nenásilné. Hudba místy nabývá až monumentální grády. Kupříkladu skladba „Sins Of Idealism“, kterou považuji za nejvydařenější kousek alba. Trochu zde postrádám výraznější kytary, které se v ostřejších částech v záplavě zvuků místy ztrácejí. Ale to je spíš subjektivní dojem, než vada na kráse. Místo jednoduchých klávesových efektů si tentokrát skupina najala profesionální houslisty a čelisty, nechybí ani profi-sbor, to je již ovšem dnes standard. Důležité je, že dokázali využít potenciálu, který s sebou hostování smyčců přináší. A není divu, že celkový zvuk alba je vynikající, když mezi pomocníky s mixáží a zvukovou úpravou figurují jména jako Sascha Paeth a Miro. Co bych však v takovéto hudbě nemusel, je growling. Jeho smysl mi zde uniká, čistý mužský zpěv (zde rovněž přítomný) je dostačující.

Zajímavým způsobem Floor zpracovala lyriku alba. Jde o koncepční album, které odráží myšlenky a pocity nechtěného dítěte z rozvrácené rodiny. V bookletu je ke každé skladbě navíc připojen úryvek textu ve stylu: „Můj milý deníčku, život je peklo, rodiče mi stále dávají najevo, jaká jsem pro ně přítěž a brzda v kariéře.“. Na albu jsou navíc obsaženy čistě mluvené (občas křičené) pasáže manželské hádky. Pravděpodobně půjde o velmi vážný spor (na to jsem vzhledem ke své nezkušenosti se stavem manželským musel požádat o konzultaci Shnoffa, redakčního Plzáka – cítím krev, trestná výprava už cválá od Hodonína! – pozn. red. šotka).

Tak či tak, album působí velmi celistvě a obsahuje několik opravdu povedených melodií. I přes značné množství současně zahraných motivů se AFTER FOREVER tentokrát vyvarovali přeplácanosti a kýčovitosti. Smyčcové partie a sbory vkusně přispívají k celkově dobrému dojmu. „Invisible Circles“ je rovněž dobrou ukázkou profesionálně odvedené práce zvukařů a využití potenciálu moderních studií (a to ten výčet studií nalevo ani není kompletní).
AFTER FOREVER udělali citelný krok vpřed.


Manatar

Zveřejněno: 6.5.2004


AFTER FOREVER překvapili. Album obsahuje velmi pěkné melodie, kterým dominuje soprán. Hudba je proměnlivá, nevtíravá, obohacená o četné smyčcové party. Kdo by to čekal, že dovedou dát hudbě takové grády. Nebo je to spíš zásluha zvukařů? Tak či onak, „Invisible Circles“ je výborné album.

Autor recenze:
7,5 / 10

Redakce:
zatím nehodnoceno

7,3 / 10



s kapelou AFTER FOREVER:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page