Colin McGinnis

Dan Yemin

Andy Nelson

David Wagennschutz

CVA (2003)

PAINT IT BLACK - CVA

Asi se brzy zasadím o zákon, který bude některým kapelám ukládat povinnost vlastnit na své nástroje zbrojní pas. Jednou z prvních by byli američtí PAINT IT BLACK s jejich (vyjma příspěvků na několika kompilacích) debutní nahrávkou „CVA“. Bezmála 19 minut jim bohatě stačí k tomu, aby z vašeho příbytku dokázali udělat kůlničku na dříví. Hošánci se s tím, ehm jako to říct slušně, opravdu neserou a už vůbec je netrápí fakt, že byste si chtěli nachvilku vydechnout.

PAINT IT BLACKZákladním kamenem hudby PAINT IT BLACK je punk ve své neučesané verzi. K tomu se nabalují hlavně hardcoreové motivy v podobě sekaných riffů a patřičně uřvaného vokálu. V některých momentech mi to připomene starší tvorbu MADBALL. Ono vůbec podobných kapel bude samozřejmě více, což prosím neberte jako moji výtku. Hudební náplni odpovídá i stopáž skladeb velmi zřídka překračující délku jedné minuty. Tyto jsou si ve své podstatě velmi podobné avšak dojem stereotypu a nudy nehrozí, neboť již zmíněná 19-ti minutová minutáž je velmi sympatická. „CVA“ tak díky tomu působí jako časovaná bomba, jejíž exploze je rychlá, krátká a hlavně účinná a jejíž stopy zůstávají ještě dlouho po ni. Nazvučení nahrávky jde ruku v ruce s hudbou a tady v podstatě není co kritizovat. Zvuch bicí a kytar náleží do kategorie zabijáckých. Co se týče nadupanosti muziky (a to je na této scéně zřejmě ten nejdůležitější ukazatel) budou PAINT IT BLACK hledat konkurenci jen u špiček svého žánru, mezi které bych si je, i přes své v této oblasti poměrně omezené znalosti, dovolil zařadit. Zkrátka, zvedá-li se vám při pomyšlení na našlapanou a energickou punk/HC smršť tep, jděte do toho!

Na závěr ještě jeden fakt po zasvěcené: Hlavním členem PAINT IT BLACK je kytarista Dan Yermin, který je znám z působení v HC kapelách KID DYNAMITE, LIFETIME anebo GOOD RIDDANCE. Tak a teď jste určitě v obraze!

CD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

Zveřejněno: 12.7.2004