We Are The Void (2010)
Zero Distance (EP) (2012)
Sorrow´s Architect (single) (2013)
Construct (2013)
Atoma (2016)

DARK TRANQUILLITY - Live Damage

Jedni z pionýrů tzv. gothenburgského soundu, švédští divnovláskové DARK TRANQUILLITY, vydali po úspěšném kotoučku „Damage Done“ nášup v podobě DVD nosiče. Ten obsahuje jednak záznam vystoupení v polském Krakowě (použitý částečně též na letošní kompilačce „Exposures...“), druhak dva, resp. tři live bootlegy a spoustu drobných i větších doplňků, jimiž se prezentuje jedna z nejdůležitějších kapel melodicko-death metalové scény chladného severu...

Koncert
DARK TRANQUILLITYOsu DVD tvoří koncertní set z Krakowa, opatřený věru lákavým vizuálním pozlátkem. Na první pohled vše profi, slovy klasika: klapka, střih, catering... Dynamické záběry z několika kamer, slušný světelný park, známé tváře. Ale ouha. Když jsem se v recenzi na již zmíněné „Exposures...“ pozastavoval nad poněkud okatě přidanou diváckou kulisou, „Live Damage“ nabízí možné vysvětlení. Polské publikum je poněkud zcepenělé. Řady po pódiem jsou prořídlé, reakce ukvíkané a komunikace z davu téměř žádná. Kdo viděl DARK TRANQUILLITY v akci, dobře ví, jak dovedou Švédi vedeni charismatickým Mikaelem Stannem masíčko v kotli podusit. Jenže tady to funguje tak na půl plynu. O jaký kus lepší je atmosféra na přifařených bootlegových nahrávkách! Technická kvalita stojí sice za starou (VHS)bačkoru, leč energie chrlená z davu je jak na athénském, tak na pařížském kolbišti masivní. Horkokrevní Řekové chorály oslavují melodie, Pařížané se věnují potápění i plování v míře nevídané. K vidění je stejně trčících nohou jako zuřivě vibrujících hlav. Věčná škoda, že hlavní záznam tenhle rys divokosti a skvělé zábavy postrádá. Nepostrádá však dobrý zvuk (5.1 a 2.0 stereo) a samozřejmě vše důležité z melodického lahůdkářství Tre Kronur. Při vychutnávání nevadí ani tak poněkud rutinní střih a režie, nakonec i na plýtvání stroboskopem se dá zvyknout, ale rozjetá synchronizace obrazu a zvuku mě irituje. Na poměry jinak profesionálně zmáknuté nahrávky docela nepříjemný lapsus, který jen rozmlžuje výsledný dojem.

Hodnocení: 5/10

DARK TRANQUILLITYBonusy
Čeho se dočkáte navrch? Zmínil jsem skvělé (a řádně UG – pozor, neplést s ultra gay!) bootlegy z Paříže a Athén, přidám ještě trochu slabší, zato lépe nasnímaný, essenský... Dále dobré interview s Mikaelem, které kazí jen občasné jalové otázky a trochu divoká angličtina tazatele. Samozřejmostí jsou i dva videoklipy – dobře známý hitový mazel „ThereIn“ a především vizuální bombónek z pytlíčku strýčka Sundina – nádherná výtvarná exprese „Monochromatic Stains“. Diskografie, biografie, pro hospodáře pozadí (do Windows), fotky pro jeho družku. A zvířátkům? Zvířátkům ještě něco výtvarného drobení z historie kapely... A jako třešničku skvělé grafické zpracování menu (hádejte od koho? Od Sundina!) a pěkný buklet navrch. Tak akorát, aby byl fanoušek omáčkou uspokojen. Jenže krom omáčky tu máme knedlíčky a masíčko... Knedlíčky trochu oschlé, maso drobet tuhé. Jako letitý fanoušek a koncertní pamětník jsem prostě čekal o kus víc. Mám přece sakra nárok mít mlsnou hubu, ne?

Hodnocení: 8/10

Zveřejněno: 1.10.2004

Informacemi i materiálem nabité, leč kulhající v tom nejpodstatnějším – v hlavním koncertním bloku. Polochcíplé publikum, rutinní režie a špatná synchronizace zvuku. Skvělé songy, výtečná kapela, poněkud nezdařené DVD.

6 / 10

7,3 / 10