One Cold Winter Night (Live CD/DVD) (2006)
Ghost Opera (2007)
Poetry For The Poisoned (2010)
Silverthorn (2012)
Haven (2015)

KAMELOT - The Expedition

Když má někdo na kontě takový speed metalový dlabanec, jakým je opus Fourth Legacy, může si v klidu duše pískat. Ovšem, Kamelot dobře vědí, že těm, kteří moc pískají uhnívají vavřínové věnce předčasně, a tak vyplivli do světa nový kotouč hned, jak to bylo možné. Jedná se o živý nášup s trojicí raritních vafliček a šmakuje náramně.

Kdo okusil perfektního albového předchůdce tohoto živouška, ví, kam strká ruku. Ne, rozhodně to není hnízdo sršňů…. Kamelot prezentují v dnešní době jednu z nejlepších mutací power – speedu, jaká vám propláchne naslouchadla a Expedition to jen a jen potvrzuje. Obrací se zejména na aktuální řadovku, což je po pravdě to jediné, co bych mohl vytknout. S výjimkou tří písní je totiž živý materiál sestaven výhradně z Fourth Legacy, mňo, to je možná trochu zbytečně úzký záběr, očekával bych trochu větší porci historie (po hříchu i poněkud delší stopáž). Kamelot mají za sebou pestré časy minulé a v zásobě tudíž hromadu skladeb, kterými mohli živý výběr obohatit, leč žerme, co zrovna podávají.

Leč, berme co, máme, však to úplně dostačuje. Současná tvář kapely je vyladěna do optimálně výbušné noty. Zejména zpěvák Khan to tahá z hrtanu s takovou grácií, až to hází s okulím. Bezchybně pěje, bezchybně hecuje. Thomas Youngblood, toho času vůdčí síla a jediný majitel šesti strun v kapele zvládá osamělé vlčení báječně a jeho dělba práce s basou a nablýskanou klávesovou mašinou Gunthera Werna je zralá na metál. Kulometná bestie Casey Grillo báječně roztápí pod kotlem dvojkopákovými kvapíky a vůbec horkokrevnými tempy, a tak se necháte snadno vtáhnout do téhle nemilosrdné mlátičky, která pojí to nejlepší z Rhapsody, Stratovarius a Blind Guardian.

Ba i všichni ti, kteří naposlouchali Fourth Legacy od shora dolů se nudy děsit nemusí – Kamelot mají v rukávě trumfy. Třeba taková Sailorman´s Hymn (ach Hammerfall, TAKHLE se dělá balada!) se zaskví plugged provedením. Elektřina jí sluší stejně jako akustika… Jo, a pak ještě atmosféra – diváci se sice trochu topí v pozadí, ale jde především o hudbu. A té je na The Expedition přehršel a svojí kvalitou ohrožuje i giganty…

Zveřejněno: 3.1.2001

Špičkový živák kapely, kterou Roy Khan polil živou vodou. Materiál kazí jen fakt, že je poměrně krátký, tudíž na něm výrazně dominují skladby z alba The Fourth Legacy. Stačilo vypustit zbytečné bonusy... Ale jinak nemám co vytknout.

7,5 / 10

8,2 / 10