We Are The Void (2010)
Zero Distance (EP) (2012)
Sorrow´s Architect (single) (2013)
Construct (2013)
Atoma (2016)

DARK TRANQUILLITY - Lost To Apathy

Gothenburgské seskupení DARK TRANQUILLITY se za léta na death metalových kolbištích vypracovalo na samý vrchol severské scény, smrtonosný palcát vyměnilo za melodický rapír a minulým albem udělalo elegantní touché svým věrným fanouškům. „Damage Done“ nabídlo špičkový melodický death s typickým otiskem emotivních seveřanů a nasměrovalo kapelu k výšinám UG (je-li něco takového možné). Očekávaná novinka „Character“, která vyjde počátkem roku 2005, je dlouho dopředu avizována singlem „Lost To Apathy“...

DARK TRANQUILLITYA jak se heroldovi nové tvorby vede? Nijak valně. Trochu se zakoktává. Budí podezření... Sama kapela jej avizuje jako navnazování fanoušků na „Character“ a já upřímně doufám, že se skutečně o nic víc nejedná, jinak... Celkem čtyři sousta k polknutí.... Titulní flák je naprosto typický song pro současné DARK TRANQUILLITY. Ostřejší kytary, nosná melodie, expresivní řev Mikaela Stanneho... Bohužel to všechno smícháno do nudné a nezáživné skladby, která se oproti klenotů z „Damage Done“ nechytá. Je příliš plochá a uplývá bez vzruchu. Samoúčelné. Lepší je druhá „Derivation TNB“, která přichází s netypicky minimalistickou aranží, navíc silně zelektronizovanou. Zachycení všech atributů DARK TRANQUILLITY se zdařilo i bez výrazné podpory kytar a ve velmi pomalém tempu. Temné, smutné, podamnivé. S elektronikou koketuje i remixovaná „Endless Feed“, která přes onen remixový dovětek přináší klasicky lomozný melodický death s občasnou oživující příměsí samplu. Poměrně slušné, ale rutinérské. A úloha dezertu připadá skvělé živé verzi songu „Undo Control“ z doposud aktuální řadovky... Tady se těžko můžeme dočkat zklamání.

Navrch dostane kupec zmíněného titulu spořič obrazovky s tématem kapely a klip k titulní věci... Moc, nebo málo? Řekl bych, že na singl pragmaticky vzato dost a nebýt pocitu rozpačitosti, který mám z nové singlovky, bylo by to dost i pro vyvolání lehkého nadšení. Takhle jsem spíš napjatý, zda se DARK TRANQUILLITY nezapletou do sítě vlastního úspěchu a nestanou se z nich další pohodlní sebevykrádači.

Zveřejněno: 9.11.2004

Zamýšlené podráždění chuťových buněk před novou řadovkou spíše podráždilo mé nervy obavou, zda DARK TRANQUILLITY neskončí mezi zástupem vykradačů vlastních hrobek... Přesto je tenhle singl hodnotným a povinným příspěvkem pro odběratele melodického death metalu made in Sweden.

7 / 10

6,2 / 10