Yours Truly (2000)
Live In A Dive (live) (2002)
Outtakes For The Outcast (2004)
Death To Tyrants (2006)
Based On A True Story (2010)

SICK OF IT ALL - Outtakes For The Outcast

SICK OF IT ALLSpomedzi veteránov NY HC alebo HC klasikov sú SICK OF IT ALL s dvadsaťročným pôsobením na scéne jedným z posledných fungujúcich zástupcov starej školy (hoci oni sami za reprezentantov old school považujú skôr AGNOSTIC FRONT). Potom, čo s koncom prvej polovice minulého desaťročia vyprchala popularita, ktorej sa žáner tešil v hlavno-prúdových rockových a metalových médiach i u fanúšikov, zaradili sa SICK OF IT ALL definitívne a navždy medzi právom rešpektované telesá tohoto štýlu. Ich prejav v priebehu rokov, snáď s výnimkou na typické melódie chudobnejšieho, temnejšieho a tvrdšieho „Scratch The Surface“, poznačeného násilníckym chovaním niektorých zúčastnených jedincov na koncertoch a neželanou reklamou aj v podobe objavenia sa trička kapely na tele chlapíka, čo postrieľal niekoľko spolužiakov, neprešiel výraznejšími zmenami. Ich produkcia napriek tomu stále nestratila príťažlivosť a variť chytľavé skladby z pár akordov na ploche oscilujúcej okolo dvoch minút ešte rozhodne vedia. Stále povestné dvojhodinové koncerty ekvivalentné rovnako dlhému pobytu v saune a fitnes centre tiež potvrdzujú, že skupina ešte nepovedala posledné slovo.

Rok 2004 bol kvôli dvadsaťročnému jubileu príležitosťou trochu bilancovať a obzrieť sa späť. Keďže sa kapele s označením straight-edge nepatrí vydávať kompilácie typu greatest hits, celkom rozumne prichádza kompilácia raritiek a nevydaných vecí. V úvodnej povznášajúcej „I Believe“ rozbalia svoju charakteristickú mašinériu punkových melódií a rýchlej rytmiky s citom pre gradáciu. Spolu s napríklad „My Little World“, kratučkou a jednoduchou „Blatty (Human Egg)“ patrí do skupiny rarít vytiahnutých zo starších kompilácií. Kategóriu coververzií stiahnutých z tribute albumov obdivovaných vzorov, spracovaných s patričnou úctou i odvahou, vedie „All Hell Breaks Loose“ z archívu MISFITS (ich SICK OF IT ALLnajslávnejšie obdobie je spájané s postavou Glenna Danziga) nasledovaná covermi klasických oi! formácií ako „Working Clas Kids“ od LAST RESORT alebo „Rip Off“, či „Borstal Breakout“ od SHAM 69. Zbierku prevzatých vecí uzatvára „Target“ z pera HÜSKER DÜ (vhodné miesto uviesť malú pikošku, ako sa s ich skladbou „Diane“ pohrali na albume „Infernal Love“ írski THERAPY?). Tvrdší nášup „Never Measure Up“ a opäť melodická vec „The Future Is Mine“ patria do kategórie nevydaných, ale počutých a zaznamenaných skladieb, napríklad na koncerte v meste San Francisco, počas nahrávania materiálu pre koncertný album „Live In A Dive“. Absolútne delikátnou špecialitou je zaradenie „Just Look Around“ remixovanej kultovými HOUSE OF PAIN.

Hoci nie som veľkým zástancom podobných počinov, SICK OF IT ALL je jedna z mála kapiel, ktorá má na bilancovanie podobného charakteru nárok. Mnohé zo záležitostí na „Outtakes For The Outcast“ pre svoju doterajšiu nedostupnosť poteší nejedného fanúšika tejto legendy. Navyše celkom logicky dopĺňa zbierku rannej tvorby, ktorá vyšla v roku 1995 pod názvom „Spreading The Hardcore Reality“. Kým u mnohých nových kapiel hlásiacich sa k HC potláča najpodstatnejšiu hudobnú zložku kŕčovitý dôraz na príslušnosť k straight-edge, image i „emo“ rozmer ich produkcie, starí vojaci ako SICK OF IT ALL symbolizujú pôvodnú podstatu štýlu a hudby ako sprostredkovateľky tejto životnej filozofie. Staré dobré železo nehrdzavie.

CD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

Radicalcut