Skinflick (DVD) (2004)
Trample The Weak, Hurdle The Dead (2006)
Regression Towards Evil (kompilace) (2007)
Only The Ruthless Remain (2015)
Savagery (2018)

SKINLESS - Skinflick

Agro z New Yorku. I tak by se po shlédnutí tohoto disku dala nazvat produkce, resp. dění kolem SKINLESS. Tentokráte však zemědělskou rétoriku nepoužívám v pejorativním smyslu, ale jen chci poukázat na to, že novinkové DVD amerických „houpačkových“ deatherů se nebere zase tak příliš vážně. Spíše mám z něj pocit, že SKINLESS a vše kolem nich jsou jen jedna velká legrace.

SKINLESSTento přístup je mému vnímání metalové hudby velmi sympatický, protože frajírků hrajících si na posly z temnot tady už bylo, je a nepochybě ještě bude dost a dost. Fanoušci kapely tak po desetiletí její existence dostávají do rukou co do nabídky velmi bohatý kotouček obsahující několik skladeb z koncertů a kupu záznamů ze zákulisí. Důkladněji neobeznámen se studiovými počiny new yorských těžko mohu soudit nakolik se kapela při živém hraní vzdaluje svému studiovému zvuku, ale je očividné, že koncerty SKINLESS jsou notně energickou záležitostí. Tyto jsou sestříhány hlavně z vystoupení v rodné vlasti a doplněny o jednu skladbu zahranou v japonské Osace v rámci předloňského světového turné. Zatímco americké publikum předvádí svojí divokost, přičemž místy není přes neustále pobíhající a skákající fanoušky na pódiu k hnutí, to japonské, ač co do počtu velmi velké (nutno však objektivně přiznat, že Japonci přišli hlavně na švédské THE CROWN, kterým SKINLESS předskakovali), je poněkud pasivnější. Zato mimo koncertní halu se japončíci předvedli jako opravdoví šílenci a svým divokým řevozpěvem jen dokázali, že když se příslušníci tohoto, naší mentalitě stále cizího, národa rozdivočí, dějí se věci.

SKINLESSDojde však i na poněkud vážnější témata, za něž můžeme považovat zpovědi všech současných i bývalých členů, ve kterých se mimo jiné dozvíme klasické informace o tom kdo, kdy a jak začal hrát a našinec si nemůže nepovšimnout, že zeď za zpovídanými zdobí i plakát zvoucí na pražský koncert SKINLESS a THE CROWN z března 2003. Vše protkáno velikým množstvím dokumentárních vsuvek, mezi nimiž nechybí srdcervoucí zpověď bezdomovce, který se přiznal, že je velikým fanouškem kapely (kolik lahví kořalky anebo plechovek piva to asi muselo stát?), rozhovory s fanoušky i fanynkami anebo záběry ze „společenského“ života kapely, který je vskutku bohatý, to mi věřte. Možná v těch bleskových střizích postrádám trošku řád, jelikož jsme svědky neustálého mezikontinentálního přeskakování. Tu se ocitneme v malém klubíku uprostřed Hollywoodu, pak zase rychle do Švýcar (kde je mimo jiné k vidění i známá postavička z Obscene Extreme – starší pán se srolovaným indickým ručníkem na hlavě, modří už jistě vědí), střih a už jsme zase v Osace s opilými Japonci a tak to frčí v rychlém sledu. Opilecká příhoda střídá jedna druhou a i když jsem na začátku recenze použil termín „agro“, nebudu si hrát na nějakého rozumbradu, který je nad věcí a klidně se přiznám, že mě to místy hodně bavilo. Na své si díky několika krátkým záběrům z Karlova mostu přijdou i místní patrioti. Závěr pak obstará klipovka „Crispy Kids“, včetně krátké exkurse do jejího natáčení.

Výsledné hodnocení neberte příliš vážně. Ačkoliv nejsem zrovna velký příznivec hudby produkované touto vykutálenou partičkou, DVD disk se jí povedl na výbornou a kromě dostatečného množství koncertního záznamu přináší i několik skutečně pádných důkazů o tom, že (nejen) metal by se zase neměl brát tak vážně. Na základě uvedeného nemohu „Skinflick“ nazvat jinak, než jako ukázkový instruktážní materiál pro léčbu ortodoxní zabedněnosti!

DVD k recenzi poskytli Day After records
Day After records

Zveřejněno: 4.2.2005