SIX DEGREES OF SEPARATION - Triotus, Tricephalus And Tribadism

Novým albem s provokativním názvem „Triotus, Tricephalus And Tribadism“ se nám po bezmála třech letech připomínají moravští SIX DEGREES OF SEPARATION, kterým se předchozím počinem „Moon 2002: Nocturnal Breed“ podařilo rozčeřit hladiny domácích metalových vod a kromě pozitivního ohlasu z vlastní domoviny se ve formě pochvalných recenzí kapele dostalo uznání i v zahraničí. Celkem otřepaný příběh v podobě personálních rošád, z nichž za tu nejvýraznější můžeme považovat odchod zpěvačky Magdy Malaníkové, si bohužel prožívají i SIX DEGREES OF SEPARATION. Ti se však s překážkami osudu poprali obdivuhodným způsobem, čehož důkaz nám v podobě nové desky nyní předkládají.

SIX DEGREES OF SEPARATIONNemá cenu zastírat, že Magdin hlas bude na nové nahrávce chybět. Tvorba SIX DEGREES OF SEPARATION byla na předchozím počinu postavena hlavně na střídání mužského a ženského zpěvu, na jehož absenci si znalci „Moon 2002 ...“ budou možná chvíli zvykat. To vše však jen do okamžiku, než si nový materiál pořádně naposloucháte a dojdete k zjištění, že Radek Zábojník je dostatečně silnou pěveckou osobností, schopnou se nové situaci plně přízpůsobit. Jeho expresivně pojatý vokál dominuje i nadále, avšak oproti minulosti se nebojí ani jiných, řekněme hlubších a čistších hlasových poloh, díky čemuž hudba SIX DEGREES OF SEPARATION působí zase o něco košatěji. Zamrzí snad jedině slabší anglická výslovnost.

Hlavní poznávací znak kapely - úderná a přímočará melodika, zůstal zachován. Dovolím si tvrdit, že skladby z „Triotus ... “ jsou snad ještě přímočařejší, než na jeho albovém předchůdci. Doomových elementů ubylo a do popředí se výrazně protlačily ostré a úderné riffy a motivy, které se vám svojí nevtíravou melodikou vryjí pod kůži a lehce vás přinutí si je opakovaně prospěvovat. Defacto o každé skladbě se dá říct, že aspiruje na to stát se hitem. Nahrávce se dostalo i kvalitního zvukového kabátku. Produkce se nyní ujal Stanislav Valášek a pochopitelně se natáčelo v jeho studiu Šopa, kde mimo jiné svou poslední desku „Sweet Disillusions“ pořídili i DYING PASSION. Proč to zmiňuji? Protože v deváté skladbě „From Twilight To Dusk“ zazní i dechové nástroje, které se v hojné míře objevily právě na „Sweet Disillusions“ a v závěrečné, bonusové "Lonesome" zazpívá dokonce i Zuzana Lípová. Paradoxně se ale jedná o nejslabší skladbu celé kolekce.

Ty ostatní však přinášejí velmi dobrý melodický metal od skupiny, která se bravurně dokázala vyrovnat s personálními rošádami a zároveň je svou tvorbou natolik charakteristická, že si ji jen těžko s kýmkoliv spletete. Ruku na srdce, o kolika tuzemských kapelách se tohle dá říct?

12

Chytlavé a nevtíravé melodie, úderné riffy, velmi dobrý vokál a celkově originální muzika ... Pokud hledáte zrovna tohle, tak jste právě našli.

7,5 / 10