Soul Temptation (2003)
Liquid Monster (2005)
Honey From The B’s (DVD) (2007)
Downburst (2008)
Memorial Roots (2009)

BRAINSTORM - Liquid Monster

BRAINSTORMKapely ako BRAINSTORM a SYMPHORCE sú jasným dôkazom toho, že aj nemecký heavy metal sa dá hrať bez slamy vytŕčajúcej z kožených nohavíc. Je zaujímavé sledovať, ako sa tieto bandy s tým istým spevákom a u toho istého vydavateľa predháňajú vo vydávaní vynikajúcich albumov. Kým SYMPHORCE znejú progresívnejšie a (dajme tomu) modernejšie – operujú na takmer rovnakom území ako machri zo Seattle, božskí NEVERMORE, BRAINSTORM tlačia skôr tradičnejšie ponímaný power metal. Nezaprú vplyvy klasickej americkej školu, no na druhej strane ani svoje nemecké korene. Vo výslednom efekte potom ide o poprednú európsku metalovú veličinu, minimálne od prelomového albumu „Metus Mortis“.

Rok aj pár mesiacov po šantení morských koníkov na pamätnom obale „Twice Second“ prichádza odveta od BRAINSTORM v podobe „Liquid Monster“. Jej predzvesťou bol vôbec prvý singel v histórii kapely „All Those Words“. Veľmi dobrá voľba skvelej skladby! Aj keď som za najlepšiu kompozíciu od BRAINSTORM doteraz považoval „Under Lights“ z už spomínanej fošne „Metus Mortis“, musím povedať, že „All Those Words“ ju hravo schová do kapsy. Nič lepšieho ešte títo páni nezložili. Tradične kvalitná riffová jazda vrcholí v parádnom refréne s výrazným hitovým potenciálom, ktorý je vyšperkovaný príjemným hlasom speváčky Carmen Schäfer z gothickej formácie MIGHTY D. Popri „All Those Words“ je ozdobou novinky najmä epicky poňatá „Heavenly“ so zaujímavým baladickým nádychom. Som rád, že tentokrát sa to zaobišlo bez indických motívov, ktoré páni tak radi používali pri podobných príležitostiach („Maharaja Palace“, „Shiva´s Tears“).

BRAINSTORMJe až šokujúce, akým vývojom táto kapela prešla po inštrumentálnej a najmä zvukovej stránke. Pred piatimi rokmi som šalel pri hitovke „Arena“, dnes je to po všetkých stránkach len chudobnejší príbuzný monštróznych riffovačiek „Worlds Are Comin´ Through“, „Inside The Monster“ či „Painside“. Verím tomu, že koncertné prevedenie nových skladieb bude rovnako strhujúce ako pred rokom v Nitre, keď sa propagoval album „Soul Temptation“ a nakopával do zadku Tobi Sammet a jeho EDGUY.

Chlapcom z BRAINSTORM leži pri nohách celá Európa. „Liquid Monster“ sa v prvých dňoch po vydaní veľmi dobre predáva (Nemecko 72., Maďarsko dokonca 17. priečka v rebríčku albumov) a oni vyrážajú na svoje vôbec prvé headliner turné. Úspech naskutku zaslúžený!

Mimochodom, SYMPHORCE sú podľa najnovších správ v procese tvorby novej dosky „Godspeed“, ktorá uzrie svetlo sveta v septembri tohto roka a už v novembri sa môžeme tešiť na európske turné. Netuším, kedy a ako to ten Andy stíha, ale presne tomuto hovorím kuť železo za horúca!

Zveřejněno: 18.4.2005

Petra
18.4.2005

Neostáva mi nič iné len súhlasiť s Rudiho recenziou. BRAINSTORM sa opäť pohli o krok vpred a nahrali výborný album plný power metalových peciek a chytľavých melódií. Turné sa zatiaľ vyhne našim končinám, ale určite si ich nenechám ujsť 1. 5. vo Viedni.

[9 / 10]