Mirek Kosa

Nobility (Demo CD) (2002)
Aforrestation (Demo CD) (2004)
Killusion (2005)
Orgasmix (2008)

FORREST JUMP - Killusion

Když jsem se při recenzování promo CD bučovických x-core matadorů FORREST JUMP s humorem sobě vlastním vyjadřoval o regulérním albu, neměl jsem ani tušení, že je na cestě. Firma Élysion si však vykutálenou (dnes) pětici vzala pod svá křídla a výsledkem je tedy konečně fošna z řady těch dlouhohrajících, otitulovaná hravě „Killusion“.

Na první pohled by se zdálo, že tolik místa na překvapení zase Džampíci nemají, vždyť z jedenácti songů je pět známých z proma „Afforestation“ a jedna remixovaná předělávka z prvního dema „Nobility“ . Pravda, žádných obrovských šoků se znalci tvorby FORREST JUMP nedočkají a tak to take ma byt, soudruzi, tak je to správne! Kostra v podobě materiálu z promáče je dostatečně pevná a v podstatě zaručuje řadovce slušnou kvalitu, nicméně svalstvo v podobě nových songů je dostatečně silné, aby si posluchače chytlo do kravaty a udrželo ho celých těch 40 minut, co „Killusion“ zdárně hnětá k cíli.

Pepa Michálek (FORREST JUMP)Čiliže, opakování je možná matka moudrosti, ale kdybych se tu znovu rozepisoval, co že to ti FORREST JUMP produkují za muziku, bylo by moudrých až moc. Pojďme tedy rovnou k věci. Známý materiál je doředěn velice dovedně o zpěvnější kousky „Final Countdown“ a „Frozen Fire“, ve kterých lépe vyniká melodický a rytmicky hravý naturel jinak hodně hopsavých chlapíků a silový řev Pepy Michálka dostane chvilku času na relax v čistých pasážích. Příjemný doplněk. Zpočátku mě trochu mrazilo při spatření českých názvů písní v bookletu a ještě víc mě mrazilo, když jsem při prvním poslechu zjistil, že se v nich bučovičtí vydávají na stezku, na které vládnou wypracované muskulatury a lounsko-pražští gangsteři – čili na stezku českého nu-metalu. Ale ani tady FORREST JUMP k mému nemalému překvapení nekolísají – zůstává sympaticky členitá coreová rytmika, úderné a podlazené riffy neurazí, Pepův vokál vyloženě potěší a texty si udržují rozumný odstup od mačovských póz a připitomělých „nekomprisních postojů“ ke všemu možnému, nesmrtelnost chrousta nevyjímaje. Adresně „Prö-Test“ a „Hanopis“ jsou opravdu výborné (ve druhém příjemně překvapí povedený melodický refrén!), „Přetvoření“ trochu slabší, ale přesto vkusné. Jako pozitivum nahrávky nutno započíst i závěrečný self-remake „Lost Again Again“, kde integrované samply a zjednodušené riffy znějí přesně tak, jak znít mají. Moderně, úderně.

Pokud pro příští album neztratí FORREST JUMP cit pro přímočaré, chytlavé a skočné songy a pokud ještě vylepší zvuk (jediný nedostatek, který z alba dokážu vypreparovat), je se na co těšit. Ačkoli tahle kapela zřejmě nikdy nezpůsobí na tuzemské hard´n´heavy scéně zemětřas, na její příjemnou hudbu už jsem si zvykl a album „Killusion“ mě jen utvrdilo v přesvědčení, že svou práci dělají FORREST JUMP s neobyčejným gustem a dovedností.

Zveřejněno: 13.5.2005

E-mail:
Kontakt:
+420 608 478 008

Nemá cenu se opakovat, o regulérním CD FORREST JUMP platí to samé, co jsem psal o demech předchozích – sympaticky přímočaré, chytlavé, dobře zahrané... Pokusy o český nu-metal také vyšly velice zdárně, čili máme co do činění s deskou z kategorie velmi dobrých.

8 / 10

8,2 / 10

s kapelou FORREST JUMP: