Shane Embury

Danny Herrera

Kevin Sharp

Retroactive Abortion (2004)
Poisoned Apple (2008)

VENOMOUS CONCEPT - Retroactive Abortion

VENOMOUS CONCEPTNahrávka kapely, ktorú tvoria zaujímavé osobnosti metalovej scény sa mi dostala do rúk celkom náhodou. Dohodil mi ju jeden známy, ktorý na mňa prekvapivo pravidelne vyťahuje zaujímavé veci. Keď mi povedal, že v zostave sú Buzz Osbourne (THE MELVINS, FANTÔMAS, TOOL a iné), Kevin Sharp (BRUTAL TRUTH, DAMAGED, PAISLEY REDNECKS), Shane Embury (NAPALM DEATH, LOCK UP, BRUJERIA, BLOOD FROM THE SOUL, MALFORMAED EARTHBORN, MEATHOOK SEED, WARHAMMER, UNSEEN TERROR) a jeho súputník z NAPALM DEATH Danny Herrera, tak som očakával minimálne niečo zaujímavé. Mimochodom, pôvodne mal vo VENOMOUS CONCEPT bubnovať Mick Harris, bývalý bubeník NAPALM DEATH, momentálne pôsobiaci v PAIN KILLER. No na základe pracovných povinností na poslednú chvíľu musel odrieknuť.

VENOMOUS CONCEPTZnámy mi cédečko dával s tým, že ide o parádny grindcore, no po niekoľkých tónoch som musel skonštatovať, že ho tam je menšina. Je to punk, síce trochu mixnutý spomínaným grindcorom a trochou hardcore, ale punk ako vyšitý. Kapela sa označuje za outlaw punk, síce neviem, čo to znamená, ale nemôžem nič iné, ako súhlasiť :o) Album obsahuje šestnásť v priemere dvojminútových skladieb, čo myslím na takýto štýl nie je ani veľa, ani málo. Dokopy má album necelých tridsať minút a počúva sa tak veľmi dobre. Keby bol dlhší, tak by snáď aj mohol nudiť, ale takto je všetko OK. Z nahrávky je počuť, že muzikanti toho majú za sebou už viac ako dosť. A aj napriek tomu, že dosku nahrali za pár dní, tak je zvuk v rámci štýlu výborný. Je viac-menej punkovo špinavý, ale čitateľný a nie rušivý a hnusný. A keď už sme pri tom štýle, tak VENOMOUS CONCEPT sú podľa mňa hudobne na špičke, hoci predajnosťou sa tam určite nedostanú. Predsa len v punku ako takom ide viac o ideológiu, ako o hudobné umenie. Je trochu škoda, že o tejto kapele málokto vie, predsa len by si zaslúžili viac.

VENOMOUS CONCEPTNedá sa povedať, žeby som punk počúval nejako pravidelne, sem tam sa dostanem k EXPLOITED, no toto dielo bude ďalším punkovým albumom, ku ktorému sa občas vrátim. Ak nepatríte k fanúšikom tohto štýlu, nenechajte sa v žiadnom prípade odradiť slovom punk... nejde o žiadnu garážovku, ktorej nejde o nič iné ako je hluk. V tomto prípade ide o nespornú kvalitu.

Koscj

Zveřejněno: 30.6.2005

Punk s grindcorovými vplyvmi a hviezdnym obsadením. Kotúčik obsahuje kvalitnú hudbu s kvalitným „punkovým“ zvukom a hardcorovo-punkovou naštvanosťou. Tento album by som odporúčal tak pravoverným punkáčom, ako aj ľuďom, ktorí majú radi kvalitu a nezáleží im na štýloch.

7 / 10

6,8 / 10

s kapelou VENOMOUS CONCEPT: