Analyse of pathological conceptions (demo) (1995)
Drinking With The Engine (split with GURKHA) (2006)
In Full Swing (2008)
Earthshaker (2010)
Overdose & Overdrive (2013)
The Metallist (2016)

MALIGNANT TUMOUR - Burn In Hell

On by dneska chtěl hrát kytarovou retro hoblovačku každej, páč tyhle garážový kapely hodně frčej a taky ani nemusíš umět pořadně hrát. Vokopíruješ pár riffů vod starej band a jedeš! Chyba lávky! Tenhle postup dozajista aplikuje spousta kapel hlásících se k tzv. garážové (ať už hovoříme o klasickém rock and rollu anebo metalu) retro vlně a nepochybně se jedná o velice krátkozraký přístup. Takovou archaickou muziku musí mít její aktéři v krvi a musí k ní mít nanejvýš upřímný přístup. Posluchač není blbej, posluchač sám pozná, kdo švindluje a kalkuluje a kdo s ním naopak hraje otevřenou a čistou hru.

MALIGNANT TUMOURProč se tady tolik vykecávám? No protože se chci pozvolně dostat k myšlence, že tihle ostravští chasníci s námi totiž hrají tu nejotevřenější hru, bez jakýchkoliv postranných úmyslů. Takhle zatraceně upřímný přístup ke své muzice se už jen tak nevidí. Mám-li nějak blíže popsat hudební obsah tohoto kotoučku, tak si vystačím s velice prostým konstatováním, že mám co dělat s METALEM. Skutečně, těch 13 songů je totiž metal jako řemen. Absolutní hoblovačka, ostré thrash metalové riffy, crust/punková tempa a pochopitelně nesmít chybět ani alkoholicky zabarvený chřaplák. Pokud vás napadá výrok „MOTORHEAD revival“, tak nejste vůbec mimo. Jo jo, je to tak. Ale popravdě mi to ani trochu nevadí. Protože cítím-li u kapely upřímný přístup a skvělý cit pro muziku, kterou se rozhodla hrát, nemám důvod ke skepsi. „Burn In Hell“ (opravdu naprosto výstižní klišé) je nefalšovanou adrenalinovou metalovou jízdou plnou energie a čistokrevného rock and rollového fílinku a navíc i velmi slušně zahranou. O tom se koneckonců dá přesvědčit nejen poslechem CD, ale hlavně během živých vystoupení kapely, která jsou velice chutnou energetickou bombou.

Jestliže jsem předchozí tvorbu MALIGNANT TUMOUR vcelku zdárně ignoroval, tak tímhle přístupem si mě kapela získala. Tohle mě absolutně odpoutá od někdy zbytečného a únavného hledání nějakých vyšších hodnotě v muzice, protože tohle je ta nejpřízemnější přízemnost a vůbec mi to nevadí a hlavně - tohle prostě jede! A to teda zatraceně dobře!

Zveřejněno: 30.9.2005