Jack Goodwin

Nick Goodyear

Legacy In Ashes (2000)
The Crypts Of Madness (split EP) (2003)
Promises In Blood (2005)

PATHS OF POSSESSION - Promises In Blood

PATHS OF POSSESSIONGeorge „Corpsegrinder“ Fisher. Meno, ktoré sa už takmer desať rokov neoddeliteľne spája s jednou z najväčších deathmetalových kapiel všetkých čias, famóznymi CANNIBAL CORPSE. Len znalci vedia, že kedysi pôsobil aj v MONSTROSITY. Priam fajnšmekrom sa môže nazývať ten, kto vie o Georgovom účinkovaní na mini-albume „The Crypts Of Madness“ kapely PATHS OF POSSESSION, ktorú v roku 1999 založili Randy Butman, Jay Fossen a Richard Brunelle. Keď nie prvých dvoch, toho posledne menovaného určite poznáte ako gitaristu MORBID ANGEL. Práve P.O.P. (vskutku príjemná skratka pre kapelu produkujúcu kov smrti) dostali dôveru vydavateľstva Metal Blade (do akej miery práve vďaka komerčne zaujímavému Drvičovi mŕtvol za mikrofónom, to už ponechám na vašom úsudku) a prichádzajú v týchto dňoch s druhým dlhohrajúcim počinom v kariére. Nesie sľubne krvavý názov „Promises In Blood“.

Je tomu snáď už viac ako dvanásť rokov, čo mi môj starší a v metalovej hudbe zbehlejší kamarát nahrával na kazety (áno, milý mladý, na empétrojkách odkojený čitateľ, tak sa to vtedy robilo) parádne a strhujúce albumy s názvami ako „The End Complete“, „Utopia Banished“, „Clandestine“, „Altars Of Madness“ či „Legion“. Keďže niektoré z nich trvali len niečo cez 30 minút, zvyšný čas zostávajúci do obligátnej trištvrtehodiny zaplnil výberom skladieb od kapiel, ktorých názvy som sa nikdy nedozvedel, ale ich hudba sa mi vtedy veľmi páčila. Dnes mám pri počúvaní PATHS OF POSSESSION a ich albumu „Promises In Blood“ priam dokonalý pocit déja vu. Naozaj som týmto chlapcom vďačný, že ma takto príjemne vrátili do mojich mladých liet - ich hudba by sa perfektne hodila na tie staré, vypočúvané a zodraté kazety.

PATHS OF POSSESSIONNič nové na svete, dáme si repete. Od „Promises In Blood“ naozaj nečakajte žiadnu deathmetalovú modernu. Na to tu predsa máme božských BETWEEN THE BURIED AND ME. Stará škola amerického deathu sa v prípade PATHS OF POSSESSION snúbi s príjemnými gitarovými melódiami zaváňajúcimi Škandináviou. Páni muzikanti sú predsa len v pokročilom veku, a tak vyznávajú skôr pomalšie, valivé tempo. Vďaka prítomnosti šéfkuchára Mr. Corpsegrindera mám tak pocit, že dostávam na tanier tie najlepšie kúsky od mäsiarov z bitúnku CANNIBAL CORPSE flambované prvotriednymi švédskymi kuchtíkmi z reštaurácie IN FLAMES.

„Promises In Blood“ je v podstate veľmi príjemné dielko. Na začiatku deväťdesiatych rokov by pravdepodobne zapadlo medzi stovky podobne kvalitných a desiatky kvalitnejších spolkov, s najväčšou pravdepodobnosťou nezažiari ani v súčasnosti. To však nemení nič na fakte, že skutočný deathmetalový fanúšik si tu rozhodne príde na svoje - ak samozrejme nečaká lukulské hody, ale uspokojí sa s výdatným olovrantom. Dobrú chuť!

Zveřejněno: 10.10.2005

Deathmetalový fanúšik si tu rozhodne príde na svoje - ak samozrejme nečaká lukulské hody, ale uspokojí sa s výdatným olovrantom.

7 / 10