To Kill For Skin (2005)
Hate Is Born (2008)
Slaves Of The God Machine (2011)
Devoured Beyond Recognition (2015)
Dethroned In Shadows (EP) (2017)

FLESHLESS - To Kill For Skin

Podobně jako mají MORTICIAN nenahraditelného Wese Benscotera, mají i FLESHLESS svého dvorního umělce. Jiří Lhota nezklamal ani tentokrát, a tak i další řadové album děčínské stálice může hyzdit veselá malůvka, tentokráte z útulného prostředí krejčovské dílny. Inu, zručný vedoucí si za starým Singerem (mám pocit, že má babička vládne velmi podobným modelem) počíná se suverenitou sobě vlastní a kožené oblečky mu pod rukama jen rostou. To nás ale tolik nezajímá, pojďme se raději na vlastní uši přesvědčit, zda podobným způsobem vyrostla i hudba FLESHLESS.

FLESHLESSSamozřejmě, u poměrně konzervativně smýšlející kapely můžeme jen těžko očekávat nějaké převratné stylové veletoče. Nový studiový výplod „To Kill For Skin“ tedy opět poskytuje tučnou porci death metalu vystavěného dle US propozic (patrný vliv klasiků DYING FETUS, ale náznakově i DEVOURMENT), sázejícího kromě hrubosti projevu i na melodickou a částečně i technickou stránku věci. Tento vzorec je nevýrazněji aplikován ve druhé a současně nejpřesvědčivější položce „Contract Of Blood“, ze které doslova dýchají podobně ladění a neméně obscénní Španělé AVULSED. Mimochodem, uvedená skladba disponuje zdaleka nejvíce věcným textem kritizujícím praktiky vedoucích představitelů Spojených států, zejména pak jejich válečnou snahu v Iráku. V ostatních textech si FLESHLESS berou na mušku tradiční klišovitá gore témata, se kterými jistě velmi rád vypomohl i pacient na slovo vzatý – jistý Mr. Chymus z notoricky známé budějovické chásky ISACAARUM. Zajímavý moment přichází s nástupem skladby číslo pět – „The Final Cut“- ať poslouchám jak poslouchám, úvodní riff je jako vystřižený ze střední pasáže mé milované skladby „The Awakener“, která zdobí nezapomenutelný grindový slabikář „Temple Of Knowledge“ (1995) od KATAKLYSM. Těžko soudit, zda to byl záměr či nikoliv, leč ona podobnost je skutečně více než zarážející.

Půlhodinka ve společnosti zkušeného krejčího a čtveřice jeho noshledů se nakonec ukazuje jako příjemná. Sice jest pravdou, že „To Kill For Skin“ je trochu nevyrovnanou kolekcí (pozitivní dojem z úvodních skladeb je neutralizován mírně nezáživným středem, gradující závěr však znovu vytahuje desku do nadprůměrného hodnocení). FLESHLESS svým hrubozrnným death metalem s největší pravděpodobností nikoho šokovat nebudou, přesto si dovolím tvrdit, že nové album bude kvitováno s povděkem a to nejen v řadách skalních příznivců. Vše v pořádku.

Zveřejněno: 17.1.2006

E-mail:
Kontakt:
Vladimír Prokoš, Kosmonautů 159, 40502 Děčín 27, Czech Republic

FLESHLESS svým hrubozrnným death metalem s největší pravděpodobností nikoho šokovat nebudou, přesto si dovolím tvrdit, že nové album "To Kill For Skin" bude kvitováno s povděkem a to nejen v řadách skalních příznivců. Vše v pořádku.

7 / 10

7,3 / 10