Čtvrtek
24.5.2018
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
2000

Vydavatel:
Redblack

1. RED PAIOM-The Yellow-Blue Snake
2. ROSTAU-The Sandwaves
3. AL QAHIR-In The Marble Halls (of Fame) IV.
4. SAQQARA-The Sitting Statue
5. FL2C-The Morning In Cairo
6. VASET-The Breath of Tasechetaat
7. MEMNON-The Ancient Moaning
8. IPET ISUT-The Sunflames
9. DENDARA-In The Deepest Depth, In The Darkest Dark...
10. IDFÚ-Under the Hor´s Wings...
11. SYENE-The Waterlines
12. AS SUWAIS-One Step To Another World

Medvěd
kytara

Krusty
basa, řev

Biggles
kytara, vokály

Hanka
vokály

Chrobis
bicí

Miloň
bicí

Iggy
programování, kytara

Thots (MC demo) (1995)
Sometimes Death Is Better 2,3& 4 (kompilace) (1995)
Clara (7 (1996)
Echoes From The Underworld Vol.II. (kompilace) (1996)
Thots (1996)
The Hills of Senyaan Pt.II. (7 (1997)
Senyaan (MC) (1998)
Senyaan (2CD) (1998)
Hathor's Place (7 (1999)
A Tribute To Master's Hammer (kompilace) (1999)
Deathophobia - European Series Vol.II. (kompilace) (2000)
Ka Ba Ach (CD) (2000)
ka Ba Ach (MC) (2001)
Yarim Ay (7 (2002)
Bya Bamahe Neem (EP) (2004)
Kro Ni Ka (2006)
Tumulus split + Chiasmatic (2008)
Thots (demo 95/debut CD96 remaster) (2009)
La Grande Bouffe (2012)
Sonique Voyeurisme (2015)

FORGOTTEN SILENCE - KaBaAch

Forgotten SilenceMnoho, mnoho písku se sesulo z dun Sahary, než se podařilo Forgottenům spatlat a vypálit do kotoučku jejich nové dílo. Přece jen porodní bolesti byly dlouhé a mezitím došlo i k dvojitému potratu - v mezidobí nahrávcích sessions odešel Chrobis a Hankou, aby oživili zahnívajcí LOVE HISTORY. Ale proč jsem mluvil o Sahaře? No protože F.S. už netruchlí v ledových pláních, ale naopak se dnes pěkně opalují v dunách. I obal KaBaAch na vás nedýchne tak, že se vám zamlží okno od pokoje, ale naopak si pro jeho prohlížení nasaďte brýle sluneční. neboť září nazlátlou žlutí egyptského slunce v poledne. Jinak je obal klasická Krustyovská vydivnělost, na kterou jsme u F.S. již zvyklí. Tentokrát ale s trochou toho Egypta.

A jsme u toho. F.S. se tentokrát vydali na výlet k pyramidám. Hned v začátku vás Hanka Nogolová uvede do nálady desky orientálně laděným motivem... jenže hned potom na vás vypálí ze zálohy Medvědova kytara klasické thrashové sólo à la 80. léta a pak přijde riff, který byste hledali třeba u raných MORBID ANGEL. Úvodní vypalovačka Red Paiom vás ujistí, že Forgotteni začali hrát thrash, ha, ha! Ale ne, to není sranda, já to myslím vážně! KaBaAch je ve všech směrech mnohem rychlejší, ostřejší, tvrdší a energičtější, než cokoliv, co udělali F.S. předtím. A co se týče hudební barevnosti, té je na KaBaAch přehršle, ale je to položené do jiné roviny, než na Senyaan. Jazz/bluesové prvky, atmosférické vsuvky, dokonce i epická intermezza typu zvuků probouzející se Káhiry (FN2C; tedy nazvat song podle třídy rychlovlaků, to je úchylárna, co Krusty?) vás přesvědčí o tom, že F.S. se barvitosti a invence nevzdali, naopak ji ještě rozvedli a povařili své staré střípky věčné zimy na egyptském slunci. Ten Medvědův thrashový kytarový základ je tu sakra znát. Přesto, že je vrchovatě protkané škálou různých nálad, je KaBaAch podle mne celkově mnohem více “metalové”.

I kombinace mužského a ženského zpěvu je vyrovnaná, Hančiny pasáže však převažují. Narozdíl od “brutálního” (he, he) murmuru Krustyho se zpěv Hanky pohybuje v mnoha rovinách od té již zmíněné “pseudoorientální” (ale to je dané spíš strukturou a motivy skladeb) až po takřka čistě rockový vokál. Nemohu si pomoci, ale v mnoha momentech na KaBaAch mi Hančin zpěv připomíná Blanku Šrůmovou z TICHÉ DOHODY (to je věc, co?). Nejvýraznější to je když si poslechnete krátkou česky zpívanou pasáž v závěrečné As Suwais. V desáté Idfú zase narazíte na temné chraplavé deklamování, které vám (přinejmenším) připomene Amíky NILE.

A co zvuk? Inu, nějaké sessions proběhly třeba i v Shaarku, ale hlavní nahrávací čas strávili F.S. v žirovnické Haciendě u “gurmána” Dodo Doležala. Hacienda je “metalistům” známá svým “příliš rockovým zvukem”, ale myslím, že tady se podařilo vytvořit především živost a prostorovost nahrávky. Zvuk je bomba.

Takže pokud víte, že od F.S. lze očekávat “PPPM”, čili “pestrou paletu plastických motivů” a hodně vyspělou kompoziční dovednost, pak už je třeba se jen začíst do Krustyho “vymyšleností” v pěkně zpracovaném bookletu. Není to už jednolitý příběh, ale společná je egyptská tématika. FORGOTTEN SILENCE stále zůstávají “tuláky po hvězdách” a hledají další dimenze “zapomenutého ticha”. Ale zapomeňte na tyhle moje slinty. Poddejte se kouzlu tří forem egyptské animy (Ka, Ba a Ach), neprohloupíte...


ŠotouŠ
ŠotouŠ

Zveřejněno: 5.5.2001

WWW odkaz:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page