Brotherhood Of The Snake (2016)

TESTAMENT - First Strike Still Deadly

Prchal jsem a křičel: Smrt!
Peklo se otřásalo a sténalo tím strašlivým zvukem.
Ze všech koutů ke mně doléhala ozvěna: Smrt!

JOHN MILTON, Ztracený ráj: Kniha druhá

Chuck Schuldiner svůj velký boj prohrál a teď válčí na Elysejských polích. Bobby „Blitz“ Ellsworth snad definitivně zvítězil a pokračuje v pozemské štrapáci a muzicírování. Poražení a vítězové. Jsou zde ovšem ještě další bezprostředně ohrožení, jedním z nich - Chuck Billy. Křikloun s indiánskými předky, siréna vládnoucí čistým vokálem stejně jako záhrobním chropotem, společně s Ericem Petersonem neodmyslitelná součást thrashujících TESTAMENT.

Určitě vzpomínáte na velkou čtyřku. Zatraceně skvělá doba, kdy si METALLICA ani MEGADETH v tvrdosti nezadali s ANTHRAX či SLAYER. Jenže čas oponou trhnul a kam se dostali prvně jmenovaní jistě řešit nemusíme. Každopádně hlavní aktéři této recenze, jako zřejmě největší hvězdy druhé trashové vlny, mi byli vždy sympatičtí svojí pracovitostí a skromností. Žádná velkohubá prohlášení, vždy mluvila pouze hudba a laťka kvality nikdy neklesla ani k průměru, natož pod něj. Však také skupinou prošla hezká řádka velkých hvězd metalového nebe, Jamesem Murphym (taktéž rakovinou ohroženým) počínaje a třeba Davem Lombardem konče. Není se tedy co divit, jaká skvělá sestava spolupracovala na realizaci tohoto projektu, zamýšleného pro získání prostředků na Chuckovu léčbu.

A netuší, že jim bůh sešle znamení těsně předtím, než se svět začne hroutit.
KIPLING, „Synové Marty“

Co psát o zaznamenaných nestárnoucích skladbách, na které zub času ne a ne dosáhnout? Myslím, že stačí prolétnout tracklist a všichni pamětníci budou mít jasno. Vybíráno z první dvou desek skupiny, tedy "The Legacy" a "The New Order", závěrečná "Reign Of Terror" pak z živáku "Live At Eidhoven", navíc s moderní aranží a zabijáckým zvukem nahrávky. Nelze než upřímně obdivovat Chuckův pěvecký výkon, když uvážíme v jakém stavu zpíval. Žádná stopa po únavě, právě naopak, hlas jako zvon, tu hladký, ty drsný, jak nálada skladby vyžaduje. Poslední dvě položky naštěkal „Zetro“ Souza, původní vokalista ještě pod hlavickou LEGACY, a pokud jste zvyklí na Billyho originál, zřejmě vás překvapí. Fanoušci EXODUS však dávno ví o co kráčí. Další perličkou jsou úžasná kytarová sóla navrátilce (bohužel jen pro tuto desku) Alexe Skolnicka. Své staré příspěvky rozvinul k dokonalosti a jedná se o skutečné lahůdky. Inu jazzman. Tradičně spolehlivý Peterson jistí svojí sekerou rytmický základ, kde bublá DiGiorgio do pestré a dravé hry dalšího hostujícího navrátilce Johna Tempesty. Při jeho smrtících eskapádách se vtírá otázka, co takový mistr tlučoun pohledává u Roba Zombieho (kromě peněž na obživu, samozřejmě…)? Jak říkám, poslouchá se to samo a chrochtot spokojeného fanouška nezná mezí…FIRST STRIKE STILL DEADLY!!!

Zpěvák amerických vytrvalců zatím ještě neví, kterou stranu mince – život nebo smrt - mu osud určil. Indiánská krev v jeho žilách však velí bojovat a nám nezbývá než věřit, že touha po životě bude silnější zákeřné nemoci. Testament totiž pochopili, že nejsilnější v kramflecích jsou, vyváží-li deathovou tvrdost razantními riffy a velkou porcí typické melodičnosti. Další řadovka by proto mohla být velice, velice vítanou událostí. Přejme si všichni společně, abychom se jí dočkali!

Kdo kladiva vzal a řetěz skul,
v které výhni tvůj mozek žhnul?
Kde kovadlina, čí mocný chvat
tvou hrůzu mohl do ruk brát?

WILLIAM BLAKE, „Tygr“

Zveřejněno: 23.4.2002

TESTAMENT přehrál své stěžejní začátky v nových verzích, s prvotřídním zvukem a exceletní muzikantskou sestavou. Má smysl ještě něco dodávat? Snad jen přání, ať Chuckovi zdraví slouží a brzy na slyšenou u nové řadové desky!

9 / 10

8,8 / 10