Cycles (2008)
Napalm (EP) (2010)
Cursed (2011)
Species At War (EP) (2013)
Abuse To Suffer (2016)

ROTTEN SOUND - Murderlive

Už je to nějaký ten pátek, co je k mání tento DVD disk zachycující koncertní nasazení ROTTEN SOUND v letech 2001 až 2003. Jestliže si některá ze současných nejextrémnějších band zaslouží i obrazový záznam, tak jsou pro právě ROTTEN SOUND. Obzvláště v poslední době jsem se nikterak netajil svým obdivem k jejich tvorbě (mám namysli hlavně poslední dvě alba) a tohle DVD tedy lze brát jako pomyslnou třešničku na jejich pěkně krvavém dortu.

ROTTEN SOUNDToto je tvořeno koncertními záznamy vesměs z finských štací. Kapela je známá svojí propracovanou stylizací a znalci jistě dobře vědí, že v této době měla na kontě čerstvou nahrávku „Murderworks“, v jejíž duchu se odvíjela i koncertní presentace finských. Takže nechybí dobře známá krvavá trika v nichž jsou oděni neméně zakrvavení chasníci. Každý, kdo měl alespoň jednou možnost spatřit ROTTEN SOUND na vlastní oči, jistě ví, že tato čtveřice vyniká maximálním nasazením a špičkovým živým provedením své brutální muziky. Koneckonců se může opřít o výkony kvalitních hudebníků, jejichž práci si můžete vychutnat v nejednom detailním záběru. Mnozí už jistě vědí, kam tím mířím. Ano, jak již snad pokaždé v souvislosti s ROTTEN SOUND, hovořím i tentokráte hlavně o bubenické mlátičce Kai Hahtovi, který však kapelu letos v únoru opustil. Do detailu propracovaný maximální extrém je hlavní zbraní kapely, která dokazuje, že i tato forma hudebního vyjádření nepostrádá schopnost inteligentního provedení.

ROTTEN SOUNDCo se týče kvality obrazu, tak tu můžeme prohlásit za v rámci možností za dobrou. Hlavně pódiové záběry jsou sestříhané solidně a je na nich znát, že se nejedná o žádné narychlo poslepováné fragmenty z domácího video kapely. Zvuk je povětšinou velmi slušný, až na několik málo okamžiků, kdy jsem měl pocit, že je nasnímám kamerou umístěnou někde na opačném konci koncertního sálu. Občasným zpestřením obrázků z pódiového běsnění jsou pak různé, převážně opilecké homevideo (koneckonců co dělá většina kapel na turné?) vsuvky, v jedné z nichž si zahrálo i pár borců z pražských LYKATHEA AFLAME, kteří s ROTTEN SOUND v roce 2002 odehráli i pár koncertů. Za zmínku stojí i scénka zachycující velmi indisponovaného řvouna Keija na trutnovském Obscene Extreme v červenci 2002. V tomto směru ROTTEN SOUND prostě sázejí na jistotu a servírují typické záběry vznikající při podobných příležitostech. Takže klasický turné koloběh, který tvoří alkohol, nezřízená zábava, ranní bolehlav … a mezitím nějaké to vystoupení.

Bonusový materiál obsahuje video ke skladbě „Targets“, které je v podstatě jen „lépe“ sestříhaným koncertním záznamem, další skladby z koncetu v jednom z finských klubů, při kterých si na své přijdou právě bubeníci a vůbec všichni, kteří si rádi vychutnávají mistrovství Kaie Hahta a na úplný závěr ještě pro ty, kteří toho nemají dost, čistě sóla na bicí v podání tohoto pána, který to „sype“ ve vysoké rychlostí navíc s maximální přesností a ještě stíhá rozdávat úsměvy do kamery.

ROTTEN SOUND mají na kontě DVD, které jim ostudu dělat rozhodně nebude a které je pro jejich příznivce de facto naprosto povinnou koupí. U podobných materiálů snad ani nemá cenu řešit, jestli do nich investovat a moji recenzi proto berte jen jako vyznání se ze sympatií, které k této bandě chovám.

Zveřejněno: 17.3.2006

Koscj
17.3.2006

Vynikajúce DVD z dielne fínskych grindových šialencov. Dalasova recenzia obsahuje všetko, čo by som o tomto DVD mohol povedať a bez výhrad s ňou súhlasím. Preto už dodám len niekoľko slov: PARÁDA, PARÁDA, PARÁDA...

PS: Tie opilecké scény sú síce miestami mierne nechutné, ale aspoň pravdivé... :-)

[8 / 10]
Kvalitní DVD záznam v současnosti možná nejextrémnější grindové bandy. V podstatě povinná koupě!