Libor Křivák (NEMESIS)

Marcel Majba (THE MAYBE)

Rise Up (2003)
Power Forge (2005)
No Middle Ground (2006)

VINDEX - Power Forge

Keď sa mi pred tromi rokmi dostalo do rúk épéčko tejto mladej seneckej kapely, nepočítala som, že sa kapela pustí do svojej kariéry s takou vervou. Čo sa koncertov týka, snažia sa VINDEX príliš neobohrať, o to viac sa venujú štúdiovej práci. Výsledok prichádza v podobe strieborného kotúčika, ktorý vydavateľsky zastrešujú hneď dva labely. Pre Európu je to Adrenalize/Steelheart Records a pre Ameriku (áno, čítate správne) Chavis Records.

VINDEXOd spomínaného EP „Rise Up“ sa v kapele udiali dve zásadné a veľmi prospešné zmeny. Rady VINDEX rozšíril druhý gitarista Maroš Miček, ale čo je ešte podstatnejšie, automatické bicie nahradil bubeník z mäsa a kostí, ktorým nie je nikto iný ako Adrián Ciel. Kto aspoň trochu sleduje slovenskú undergroundovú scénu, tomu sa jeho meno určite spája s kapelami ako GLORION alebo HAMMERHEART.

Album „Power Forge“, ktorého americkú verziu mám k dispozícii, v značnej miere vychádza z „Rise Up“. Nachádza sa ňom všetkých päť skladieb a treba povedať, že živé bicie s nimi urobili hotový zázrak. Aj zbytok sa nesie prevažne v heavy metalovom duchu s občasným speedovým oživením. Vďaka hymnickosti a najmä epickosti pripomínajú odkaz GRAVE DIGGER. Pri neoklasických motívoch, ktoré vedia VINDEX veľmi vkusne zakomponovať, vychádza na povrch mierna inšpirácia Yngwiem Malmsteenom, konkrétne jeho tvorbou z druhej polovice 90. rokov. Ani decentne použité klávesy však neoberajú album o priamočiarosť. S každou skladbou prichádza zmena nálady, čo poslucháča udržiava v neustálej pozornosti. Možno spev Luďka Stuhaře pôsobí spočiatku jednotvárne, ale to je len vec zvyku. Album je až do konca nabitý energiou a čo považujem za veľmi sympatické, je nadšenie, ktorým kapela pristupuje k muzike ako takej a z nahrávky je to aj skutočne cítiť. Z celého materiálu na „Power Forge“ sú najpresvedčivejšie a logicky aj najprepracovanejšie skladby z EP (The Thunder“, „Shadows Fly“, Lonely As One Can Only Be“, „Children Of Tomorrow“, „Here I Am“). Ostatné ostali skryté v ich tieni.

Na debut znie „Power Forge“ veľmi profesionálne a je zdatným konkurentom pre album akejkoľvek zahraničnej, štýlovo spriaznenenej kapely. Škoda len pokrivkávajúceho zvuku. Náprava sa možno uskutoční už čoskoro, keďže VINDEX horúčkovito pracujú na druhom počine s pracovným názvom „Crossroads“.

Petra
Petra

Zveřejněno: 14.4.2006

Na debut znie „Power Forge“ veľmi profesionálne a je zdatným konkurentom pre album akejkoľvek zahraničnej, štýlovo spriaznenenej kapely. Škoda len pokrivkávajúceho zvuku. Nápravy by sme sa však mali dočkať čoskoro...

8 / 10

7,7 / 10

s kapelou VINDEX: