Čtvrtek
21.9.2017
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
1992

Vydavatel:
Metal Blade Records

Stopáž:
35:10

Studio:
Morrisound recording, Tampa (USA)

Produkce:
Scott Burns

1. Hammer Smashed Face
2. I Cum Blood
3. Addicted To Vaginal Skin
4. Split Wide Open
5. Necropedophile
6. The Crypt Stench
7. Entrails Ripped From A Virgin's Cunt
8. Post Mortal Ejaculation
9. Beyond The Cemetery

Jack Owen
kytara

Alex Webster
basa

Chris Barnes
vokály

Paul Mazurkiewicz
bicí

Bob Rusay
kytara

Eaten Back To Life (1990)
Butchered At Birth (1991)
Tomb Of The Mutilated (1992)
Hammer Smashed Face (MCD) (1993)
The Bleeding (1994)
Vile (1996)
Gallery Of Suicide (1998)
Bloodthirst (1999)
Live Cannibalism (live) (2000)
Gore Obsessed (2002)
Worm Infested (MCD) (2002)
The Wretched Spawn (2004)
Kill (2006)
Evisceration Plague (2009)
Torture (2012)
Dead Human Collection: 25 Years Of Death Metal (2013)
Make Them Suffer (Live) (SP) (2013)
Torturing And Eviscerating Live (2013)
A Skeletal Domain (2014)

CANNIBAL CORPSE - Tomb Of The Mutilated

„Parental Advisory: Explicit Lyrics“. Jako stín provází toto upozornění celou diskografii „řezníků z Buffala“. Každý, kdo alespoň trošku přičichnul k metalu musí jméno CANNIBAL CORPSE znát. Otázkou zůstává do jaké míry je to díky jejich hudbě a do jaké míry pak díky jejich gore tematice, kterou šokovali hlavně na počátku své kariéry a které se nevzdávají ani dnes. Problémy s cenzurou provázejí tuto kapelu snad neustále a nejinak tomu bylo i v případě artworku jejich třetí a z mého pohledu dodnes nepřekonané desky „Tomb Of The Mutilated“ z roku 1992.

CANNIBAL CORPSEVskutku chutňoučká kresba z dílny Vincenta Lockeho už jen sama o sobě poutala na novinku CANNIBAL CORPSE dostatečnou pozornost (svého času jsem se v triku s tímto motivem hrdě procházel po chodbách střední školy), takže v zásadě bylo vcelku jedno, zda-li její hudební obsah bude kvalitní či nikoliv. V této době rozmachu death metalové rebélie stačilo k úspěchu málo. Chris Barnes a spol. se však nespoléhali jen na povrchní slupku v podobě většího než malého množství nechutností na obalu desky, ale patřičně se pochlapili i ve studiu.

Pomineme-li textovou složku, kterou má na svědomí převážně growler Chris Barnes a která si v ničem nezadá s obalem desky (ne, opravdu nejsem příznivcem gore zvráceností), tak v sobě „Tomb Of The Mutilated“ mísí to nejlepší, co mohla tehdejší death metalová scéna nabídnout. Nejedná se již o takové zběsilé a poměrně jednotvárné brutální orgie jako v případě předchozích dvou alb. Právě naopak, CANNIBAL CORPSE se rozhodli vydat cestou propracovanějších a techničtějších hudebních postupů. Ruku v ruce s kvalitní produkcí z osvědčeného Morrisound studia tak dali vzniknout desce, o které lze bez problémů prohlásit, že je přinejmenším v rámci žánru nadčasová. Zdobí ji hlavně výtečná kytarová hra pánů Owena a Rusaye, do jejíž soukolí přesným způsobem zapadají velmi výrazné basové linky Alexe Webstera. „Kanibalové“ i nadále zůstávají kapelou vyznávající rychlý a svižný death metal, ale mnohem více se nyní vyžívají i v o něco pomalejších pasážích a náročnějších rytmických zvratech, které má na svědomí skvělý bicmen Paul Mazurkiewicz. Jednotlivá sóla nepostrádají prvky zvrácené disharmonie a dokonale dotvářejí atmosféru pitevny plné mrtvolného puchu.

CANNIBAL CORPSE - Chris BarnesNehodlám zde vypisovat kategorická prohlášení o tom, že tohle je jeden ze základních pilířů death metalu, ovšem určitá dávka stylotvornosti se tomuto albu upřít nedá. Z mého pohledu se „Tomb Of The Mutilated“ podílelo na nastartování další death metalové vlny, která do poměrně jednoduchých kompozic přinesla mnohem více hráčské techniky a posunula tento žánr zase o kus dál. Těžko říct, jestli lze vlnu brutálního amerického death metalu z hlediska metalové scény jako celku považovat za nějak významnou, to nechť posoudí druzí, každopádně v rámci death metalu se jedná o to nejlepší, co tento žánr může nabídnout. Touto menší odbočkou od původní látky jsem chtěl říci to, že ať na tvorbu kapel jakými jsou CANNIBAL CORPSE nahlížíme jakkoliv, jejich vliv a význam je nepopíratelný. O stupni dobové popularity skupiny svědčí i fakt, že jejího pódiovému řádění nebyli ušetřeni ani diváci filmu „Ace Ventura: Zvířecí detektiv“, kde se v jedné scéně CANNIBAL CORPSE vytáhli s živou podobou pecky „Hammer Smashed Face“. Skladby, která je i v současnosti osvědčeným koncertním šlágrem.

Co mi však na albu vadí, je vokál Chrise Barnese, který jakoby se pozapomněl ve stereotypu předchozí tvorby a hrne si to pořád v jedné hlasové poloze. Pamatuji si přesně, jak jsem před deseti lety litoval jeho odchodu z kapely, ale kupodivu se po čase právě on ukázal být nejslabším článkem tehdejší sestavy. Buď jako buď, „Tomb Of The Mutilated“ je pro mě i po letech velice chutnou laskominkou bohatě uspokojující moje potřeby po pořádné hudební flákotě. A to se cení!


Dalas

Zveřejněno: 8.7.2006


Výborná krvavá flákota. Doporučuji konzumovat hezky za syrova.

Autor recenze:
nehodnoceno

Redakce:
zatím nehodnoceno

8,5 / 10



s kapelou CANNIBAL CORPSE:

s kapelou SIX FEET UNDER:
SIX FEET UNDER - Unborn [Martin Lukáč]



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page