Myšák

GG

When Gods Fight For A Flag (7'' EP) (2006)
Equilibrium (EP) (2007)
Another Rome Falls (7" EP) (2009)

FLOWERS FOR WHORES - When Gods Fight For A Flag

Na českém hardcoreovém nebi byla zpozorována nová kometa. Září jasným světlem a blíží se vysokou rychlostí. Řeč je o pražských FLOWERS FOR WHORES, v jejichž sestavě najdeme jména v minulosti spjatá s kapelami jako KEVORKIAN či ABHORRENCE. V rukou právě držím jejich pilotní sedmipalcový singl a spokojeně se usmívám. Černá vinylová placka krom toho, že má aspirace stát se příjemným sběratelským artiklem, nabízí i věřme, že předkrm před dlouhohrající deskou a zároveň ukázku skladatelské formy a hudebního vyjádření FLOWERS FOR WHORES. Tomuto předcházelo zahraniční turné a pravidelní posluchači slovenského metalového pořadu Headbanger_fm si na kapelu jistě vzpomenou, protože byla hostem v jednom jeho vydání.

FLOWERS FOR WHORESJestliže znáte tvorbu spolků, ve kterých figurovali členové „flowersů“, tak vězte, že jejich nová kapela se od těchto obzorů příliš nevzdaluje. Metalem silně načichlý hardcore mají tihle chlapíci prostě v krvi a nutit je hrát něco jiného by bylo zbytečné. Proč taky, když tohle jim jde výborně. Dvojice skladeb přináší všechny pozitivní atributy dobře zahraného metalcore. Kvalitní kytary, které střídají razanci s jemnějším přístupem v podobě zdařilých melodických vyhrávek, úderné bicí ženoucí celou mašinerii nekompromisně vpřed a Ivanův vokál s typickou uřvanou polohou. Ač se jedná pouze o dvou skladbový singl, jeho kvalita, a to jak hudební, tak i produkční, dokáže spolehlivě navnadit na regulérní desku a pokud můžu pánům radit, je i v jejich nejlepším zájmu s ní co nejdříve přijít. Jejich muzika se totiž poslouchá moc dobře, hýří kvalitními nápady a instrumentací, zkrátka má šťávu a to je v již na čím dál zahustěnější žánrové scéně vzácnost. FLOWERS FOR WHORES jsou kapelou, o smysluplnosti jejíž existence nemusíte pochybovat ani chvíli.

Zveřejněno: 15.12.2006