bicí, baskytara

Elaborate The Torture (promo) (2000)
To Cure The Sane With Insanity (2002)
Doomsday Comfort (2005)
We Deserve Much Worse (2007)

DEATHBOUND - We Deserve Much Worse

Muzikanti z DEATHBOUND jsou opravdu pilné včeličky. Každý člen sestavy grindujících Finů totiž participuje hned v několika projektech, potažmo pak regulérních kapelách. K dispozici jsou styčné body s DEATHCHAIN nebo neo-thrashovými THE DUSKFALL (v obou případech se zmocnil hlavní role výtečný vokalista Kai Jaakkola), další nitky pak vedou k nevšedním HAVOC UNIT (pohrobci …AND OCEANS) a konečně i k first class extremistům z ROTTEN SOUND. Severští workoholici však přesto nemají dost a čas od času se společně sejdou i pod visačkou DEATHBOUND, aby zhmotnili přebývající ideje do podoby pořádně naostřeného kotouče. Tím posledním byl „Doomsday Comfort“, obhroublý a řádně neurvalý záznam, jenž kapelu uvrhnul mezi žánrovou smetánku reprezentovanou třeba SAYYADINA, NASUM a především pak ROTTEN SOUND.

DEATHBOUND

Jestliže zajetí v osidlech „Doomsday Comfort“ navozovalo všechny jiné pocity než ty komfortní, tak letos je to s úrovní pohodlné relaxace ještě o pořádný kus horší. DEATHBOUND osekali skladby na povinné minimum a zatímco minule tracklist disponoval třinácti položkami, tak dnes už se nadýmá rovnými osmnácti, přičemž celková hrací doba znovu zůstala viset jen o malý kousek nad půlhodinovou hranicí. A když vychází na jednu skladbičku čas v průměru pod dvě minuty, není zas tak těžké odhadnout povahu výsledného materiálu. Pravda, Skandinávci sice rozžhavili svoji zubatou cirkulárku pěkně do ruda, ovšem pro samou přímočarost jaksi pozapomněli (schválně?) na jiná důležitá aktiva, totiž pestrost a méně tradiční myšlenky, jež by DEATHBOUND trochu povznesly nad četná stylová klišé. I na ploše několika desítek vteřin se dá přijít s něčím netypickým a přitom jasně zapamatovatelným, vždyť třeba počínání takových ROTTEN SOUND je toho jasným důkazem. Tradiční pojetí „We Deserve Much Worse“ se mi zdá býti záměrem, nevěřím totiž, že by parta podnikavých muzikantů a navíc s tak bohatými zkušenostmi napříč mnoha žánry nebyla schopna vyrukovat s pořádnou porcí překvapivých tahů. Zrovna tak ale nevěřím, že nové album finských brusičů bylo pouze a jen poslepováno z nějakých ohlodaných zbytků, co zbyly pod panskými stoly po realizaci nahrávek ROTTEN SOUND nebo DEATHCHAIN. O tom, že pánové neberou DEATHBOUND jako méně významný boční projekt, snad jasně svědčí 3 kvalitní řadové záznamy a spousta odehraných koncertů po celé Skandinávii.

„We Deserve Much Worse“ sice není bůhvíjak elitním albem, dosahujícím výšin mnohokráte zmiňovaných ROTTEN SOUND, navíc oproti předešlému „Doomsday Comfort“ poněkud ztrácí na body, a to hlavně díky své přílišné zatvrzelosti, nicméně i tak jsem si jist, že v konkurenci skandinávských brusek nějak výrazně nezapadne. Minimálně jako účinný, straightforward výplach mozkovny poslouží nové album DEATHBOUND více než dokonale. Pokud si libujete v severském grindujícím běsnění, rozhodně neváhejte, partička neurvalých Finů vás určitě nezklame.

DEATHBOUND (logo)

Zveřejněno: 5.3.2007

E-mail:
Kontakt:
DEATHBOUND, c/o K.Jaakkola, Kirkkokatu 48 B13, 90120 Oulu, Finland

„We Deserve Much Worse“ sice není bůhvíjak elitním záznamem, dosahujícím výšin ROTTEN SOUND, navíc oproti předešlému „Doomsday Comfort“ poněkud ztrácí body, a to hlavně díky své přílišné zatvrzelosti, nicméně i tak jsem si jist, že v konkurenci skandinávských brusek nějak výrazně nezapadne.

7 / 10

6,2 / 10

s kapelou DEATHBOUND: