I, Monarch (2005)
The Perilous Fight (DVD) (2006)
Fury & Flames (2008)
Phoenix Amongst The Ashes (2011)
Infernus (2015)

HATE ETERNAL - The Perilous Fight

Mocný triumvirát s Erikem Rutanem v čele nás koncem minulého roku obšťastnil svým prvním DVD nosičem pořízeným během loňské koncertní šňůry. Řádění těchto chlapíků jsme nezůstali ušetřeni ani v našem hlavním městě, ovšem záznam, který skrývá tento kotouček, byl natočen o několik dní později v Londýně.

HATE ETERNALRozzuřený zubící se vlk, který nám hrozí z obalu DVD, plně vystihuje ducha hudby HATE ETERNAL. Technicky bravurně zvládnutý brutální a rychlý death metal jsme už na těchto stránkách několikrát podrobili pochvale a nejinak tomu bude i v tomto případě. Příjemná klubová atmosféra, ne nepodobná té z pražských Klánovic, živému hraní Rutanovců náramně sedí. Ti od začátku nasazují naprosto zběsilé tempo, až člověk čeká, kdy to takříkajíc s nimi na pódiu sekne. Nic takového se naštěstí nekoná. Kurz nastolený první skladbou „Two Demons“, která zároveň i otevírá album, na jehož podporu bylo toto turné uspořádáno („I, Monarch“ z roku 2005), setrvá po celou dobu tohoto vystoupení. Rychlé anihilační kolekce plné Rutanových technických fines a smrtelně přesného bubnování Rena Kiilericha skvěle fungují i v živém provedení. Je to kromě jiného i díky velmi dobrému zvuku, jenž si z tohoto disku můžete plně vychutnat. Ač londýnský klub Garage nevyniká zrovna skvělými světly, kamery umístěné jak za pódiem, tak pod ním místy doslova čarují a přestože hlavně ty pódiové vedou se světlem mnohokráte takřka nerovný boj, obrazová složka se dá hodnotit pozitivně. Určitě i její provedení napomáhá ve vašem obýváku navodit dusnou atmosféru malého a zaplněného klubu.

Samozřejmě, že ani tentokráte to nebude bez bonusů. Těch je hned několik. Hlavně zvukové hračičky a muzikantské fajnšmekry potěší exkurz do studia Mana, které si Erik Rutan zřídil ve svém domě na Floridě. O tom, že se v jeho útrobách skrývá zařízení úctyhodné peněžní hodnoty (a nejen té). nemusíte ani na chvíli pochybovat. Na tento plynule navazuje u DVD metalových kapel už takřka povinných několik alkoholicko-zábavných záběrů z domácího videa. Máme zde i 3 videoklipy. První pochází ještě z předchozí desky „King Of All Kings“ z roku 2002, konkrétně ke skladbě „Powers That Be“, jehož provedení by se s přihmouřením obou očí dalo nazvat jako standardní. O poznání lépe jsou na tom další dva kousky náležící k poslední desce „I, Monarch“. Stejnojmenné skladbě i té s názvem „The Victorious Reign“ jejich poměrně jednoduché, avšak technicky dobře a hlavně účelně zvládnutá videa svědčí. No a když už se vám zdá, že je té hudby až příliš, je tady rozhovor s kapelou, který vám kromě mnoha jiných věcí definitivně objasní fakt, že Erik Rutan — chlapík s tváří mladého Arnolda Schwarzeneggera — není tak zlý pořízek, jak se tváří na pódiu.

HATE ETERNAL při tvorbě svého prvního DVD použili tradiční šablonu a bez nějakých zbytečných spekulací tak udělali to nejlepší co mohli. Klasické schéma ve složení koncert, rozhovor plus další bonusy tak v rámci možností nemá vážnějších nedostatků. Zkrátka a jasně: vychutnejte si koncert jedné z nejlepších současných deathmetalových kapel!

Zveřejněno: 23.3.2007

Podařené DVD současné deathmetalové špičky. Erik Rutan a jeho banda v plném nasazení!

8 / 10