Soundtrack To The Apocalypse (2003)
Still Reigning (DVD) (2004)
Christ Illusion (2006)
World Painted Blood (2009)
Repentless (2015)

SLAYER - Undisputed Attitude

Album, pri počúvaní ktorého máte chuť niekoho zabiť. Skvelá a výstižná charakteristika v podaní Marilyna Mansona. Veru, SLAYER to do nás v máji 1996 napálili nečakaným, vskutku impozantným spôsobom. Pôvodný zámer vydať album coververzií od interpretov, ktorí ovplyvnili hudobné myslenie pánov z kalifornskej thrashovej legendy (DEEP PURPLE, UFO, JUDAS PRIEST či dokonca THE DOORS) sa nenaplnil, svetlo sveta uzrela polhodina špinavého punkového výplachu.

SLAYERPočiatky tvorby SLAYER sa dajú stručne charakterizovať ako VENOM nakopnutý rýchlosťou JUDAS PRIEST a nadopovaný energiou punkových a hardcorových kapiel zo začiatku osemdesiatych rokov. „Undisputed Attitude“ je práve o tejto energii. Rovnako tak o spomínaní - v podaní SLAYER pravdaže ani náhodou nie nostalgickom či zasnenom. Dve energické vypaľovačky zo zaprášenej zásuvky gitaristu Jeffa Hannemana obklopené takmer zabudnutou klasikou od kapiel ako MINOR THREAT, VERBAL ABUSE, D.R.I., T.S.O.L., alebo (dnes veľký návrat sláviacich) THE STOOGES v šokujúcom zvukovom obale (riadne prašivé gitary, Bostaphove precízne „škopky“ a hlavne Arayov nervydrásajúci vokál kopú riť vo výskoku!) – „Undisputed Attitude“ je pre množstvo thrashmetalových ultrafans dodnes ťažko prehltnuteľná pilulka. Viacerí tento album označujú dokonca za omyl v diskografii SLAYER. Koľko ľudí, toľko chutí. Pravdou však zostáva, že kto chce počuť metal, môže si pokojne pustiť až poslednú, na európskej verzii (obohatenej o výborný kúsok „Sick Boy“ od G.B.H.) pätnástu skladbu „Gemini“, ktorá je výstižným dokumentom doby – jednoducho a jasne SLAYER v období medzi „Divine Intervention“ a „Diabolus In Musica“. Solídny kúsok, no rozhodne žiadny majstrovský zárez.

Starý HC a punk v podaní riadne nahnevaných tridsiatnikov. Jedna zvrátená hitovica za druhou. Parádna „Guilty Of Being White“ vedľa ešte lepších „I Hate You“ (zvečnenej aj v perfektnom videoklipe), „Mr. Freeze“, „Violent Pacification“, „Richard Hung Himself“ a samozrejme iggyovky s typicky slayerovsky zmeneným názvom „I´m Gonna Be Your God“. Omyl v diskografii? Ani náhodou. Skôr vzácny kúsok v natrieskanej šperkovnici, ktorý dokážu oceniť najmä skutoční znalci.

Zveřejněno: 15.4.2007