The Essential Ozzy Osbourne (2003)
Prince of Darkness (2005)
Under Cover (2005)
Black Rain (2007)
Scream (2010)

OZZY OSBOURNE - Black Rain

Jedna z nejzásadnějších událostí letošního roku je bezesporu návrat temného veličenstva Ozzyho, po šestileté pauze, na pulty obchodů s novými fláky. A nejsou to fláky ledajaké. Jsou černé jako uhel a je mezi nimi několik zásadních hitů, bez nichž by Ozzy nemohl být dále Ozzym. Tak praví reklamy.

OzzyA mají kupodivu celkem pravdu. Stylový název „Black Rain“ popisuje velmi trefně charakter alba. Ty tam jsou výpravné aranže z „No More Tears“, taktéž nadýchané produkce jsou minulostí. Tahle deska vás hned zezačátku stáhne k zemi a převálcuje ultra těžkou tonáží. Jestliže minulé „Down To Earth“ bylo složeno více méně na zakázku, „Black Rain“ je zase trochu víc původním dílem Ozzy bandu. Pod většinu skladeb se podepsal miláček Ozzy ruku v ruce s nerozlučným Zakkem Wildem. Tomu dozor mentora Ozzyho vyloženě svědčí. Zakk po dlouhé době zahodil vidle, očistil slámu z bot a začal sypat z rukávu jeden hutný riff za druhým. Je to neuvěřitelné, ale takřka všechno co zahraje je doslova perfektní. Jednoduché, přímočaré, ale skvělé. A to je ještě spousta výborných nápadů produkčně úmyslně zasazeno do pozadí skladeb. Pokud budete poctivě poslouchat, dočkáte se mnoha milých kytarových překvapení. Klasikou za bicími je pak Mike Bordin, o jehož výkonu netřeba spekulovat. Nováčkem (alespoň pro mě) je basák Blasko, který sice občas předvede slušivou linku, ale většinu času se drží v mantinelech kapely.

Ozzy a ZakkJedním z nejdůležitějších tvůrců je ovšem nováček Kevin Churko, který si vzal na bedra produkci, zvuk i spoluautorství většiny skladeb. Zvuk alba je totiž oproti minulé desce naprosto dokonalý. Kytary občas doslova pářou vzduch, vše je krystalicky čisté a přehledné, ale kytarové hradby ala „Ozzmosis“ tady nenajdete. Oproti „Ozzmosis“, které taktéž disponuje velmi kvalitní produkcí, je „Black Rain“ pojat podstatně minimalističtěji. Skladby jsou krásně čitelné a i přes nesporný klasický přístup ke skládání zní některé z nich občas hodně netradičně a moderně. Například fragmenty z „The Almighty Dollar“, nebo závěrečná „Trap Door“ obsahující riff, který bych čekal tak na albech DREAM THEATER. Hodně povedená je i stadiónová vyřvávačka „Silver“, parádní jsou středně tempé bagry typu „Not Going Away“, „I Don´t Wanna Stop“, „Countdown´s Begun“. Titulní „Black Rain“ netřeba komentovat, ta si své místo vedle klasických Ozzyho titulů jako je „Bark at the Moon“ zaslouží víc než právem a ani příznivci Ozzyho ploužáků nepřijdou zkrátka.

Ať to převracím z jakékoli strany, vychází mi, že nové album Ozzyho je zkrátka skvělé. Je hudebně odlišné od Ozzyho tvorby v 80. letech. Je tvrdé, tak tvrdé jako BLACK SABBATH v době největší slávy. A Ozzy je zkrátka Ozzy. Hodně zajetých interpretů a kapel by mohlo dědoušovi desku jako je „Black Rain“ jen závidět.

Zveřejněno: 23.5.2007

12.6.2007

Tak OZZY nám vydal nové album? Po "nádherných" předělávkách bylo jasné, že níž už to snad ani jít nemůže, a tak je "Black Rain" typickou starochovou nahrávkou. Bez výraznějšího hitu, i když "Trap Door" vypadá hodně slibně. Jinak průměrná deska, průměrný bigbeat, průměrné balady, prostě průměrný OZZY. Neurazí, dávno nenadchne. Za tu již zmíněnou poslední písničku půl bodíku nad průměr.

[6 / 10]
Koscj
23.5.2007

Nech počúvam „Black Rain“ koľko chcem, nemôžem súhlasiť s Loužom a Strayom. Podľa môjho skromného názoru OZZY vydal nudný a nevýrazný album. „Black Rain“ je len slabým odvarom predchádzajúcej tvorby. Škoda, tešil som sa na niečo oveľa lepšie.

[6 / 10]
22.5.2007

Po nepříliš povedeném předchůdce "Down To Earth" a zcela zbytečném albu předělávek jsem se o budoucnost metalového stařešiny vážně obával. Co víc - odepsal jsem jí. A ejhle novinka "Black Rain" je po delší době albem, ze kterého mám dobrý pocit. Je to typický OZZY OSBOURNE se všemi atributy své tvorby posledních patnácti let. Tedy sugestivní a nezaměnitelný vokál, podporován hutným zvukem dvorního sekýrníka Zakka Wyldea a skvělou rytmikou Bordin/Blasko. Titulní song už teď šplhá po mých osobních žebříčcích, "Countdown´s Begun" je skvělou vypalovačkou jak od zbrutálnělých AC/DC, "Silver" překvapí svým drivem a chutí po jinakosti a ještě ke všemu dvě parádní balady ("Here For You", "Lay Your World On Me"), na které má zkrátka mistr talent. Co víc si přát? Snad jen dodám, že tak geniální skladba jako byla svého času "Perry Mason" zde chybí.

[7,5 / 10]
Album stojící už teď hrdě v řadě klasických alb legendárního rockového interpreta. Temné, tvrdé, skvělé. Základní přívlastky placky, po níž skanul černý déšť. Příznivci Ozzyho a BLACK SABBATH mají pohotovost, jakou už dlouho nezažili.

9 / 10

6,5 / 10

7,6 / 10