Pondělí
18.12.2017
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
2007

Vydavatel:
InsideOut

Stopáž:
53:51

1. Psychosphere
2. Goodbye City Life
3. Here Come The Pigs
4. Lost In You
5. A Stairway To Nowhere
6. The Gossamer Strand
7. Any Sign At All
8. Fear
9. Further Down
10. A Lullaby For The Devil
11. bonus: Multimedia part (4 akustické skladby)

Devon Graves
zpěv, kytara, flétna

Rollz Kerschbaumer
kytara

Roland Ivenz
basa

Adel Moustafa
bicí

Dead Soul Tribe (2002)
A Murder Of Crows (2003)
The January Tree (2004)
The Dead Word (2005)
A Lullaby For The Devil (2007)

DEAD SOUL TRIBE - A Lullaby For The Devil

„Úplná změna a zlom v kariéře, nová éra DEADSOUL TRIBE, přitom však typický Devon Graves s flétnou coby obchodní značkou a poznávacím znamením.“ Tyhle a podobné výkřiky jsme si mohli přečíst v souvislosti s pátým řadovým albem kmene Mrtvých duší nejen na domovských stránkách kapely. „Tribal metal“ má prý být nadále označován jejich styl, každý si v něm najde to své, od Bacha po Vlacha, či v tomto případě spíše od Petera Gabriela po TOOL. Inu, řeč se mluví, voda teče a otázkou vždycky zůstává, zda i praxe promluví stejnou řečí a na to není lepšího ověření, než se nechat zkusmo ukolébat ďábelskou ukolébavkou, ať už jste v reálu spíše rohatí rarášci nebo andílci s panenskou svatozáří.

DEADSOUL TRIBE

„Kecal? Že prý s velbloudem?“ Změny tu skutečně jsou, však také po čtyřech předchozích albech jako přes kopírák ani nebylo jiného východiska a rozhodně nejde jen o nějaké kosmetické serepetičky. Přes slechy hnedle praští zvuk, který má k dokonalosti rozhodně daleko. Bubny puštěné do prostoru, avšak utlumené, jakoby hrály za stěnou, elektrické kytary podivně rozplizlé, celé to odkazuje k dávnému a dnes už zřejmě i sběratelsky ceněnému demo snímku mistra Gravese, na jehož základě kdysi získal smlouvu s InsideOut. Jestli to byl záměr, neudělal mi vůbec radost, neboť veškeré další snažení shazuje. Především v přímočařejších skladbách typu úvodní „Psychosphere“, postavené kolem opakujícího se basového riffu či rychlé jízdě „Here Come The Pigs“ tak DEADSOUL TRIBE zní jako staří PSYCHOTIC WALTZ v dobách před „Bleeding“ a to je v dnešní době už trochu málo, navíc když narozdíl od časem prověřených psychotických kultovek jsou zmíněné skladby přímočaré až hanba a téměř nic se v nich neděje. Potud tedy inovace k horšímu.

DEADSOUL TRIBE

„Nekecal, s velbloudem!“ Takže i díky zvuku nejlépe působí náladovky typu „A Stairway To Nowhere“ či „Fear“, s typickou melodikou a nezaměnitelným hlasovým otiskem hlavní persóny ansámblu nebo různorodější a proaranžovanější kousky, jako kupříkladu nejdelší albový zápis „Goodbye City Life“. Slibované větší zapojení flétny bylo určitě dobrým tahem, což potvrdí nejen instrumentálka „The Gosamer Strand“, kde Devin skutečně válí a dokazuje, že ze svého umění pranic nezapomněl. A nakonec jsou uchu po chuti i skladby vedené v tom nejprovařenějším duchu starých (dobrých) kmenovek - hypnotická „Any Sign At All“ s vypjatým refrénem nebo svižná riffová záležitost „Futher Down“. No a závěr alba má plně v režii titulní skladba a je zcela pochopitelné, že shromáždí ty nejsilnější zbraně družiny pána z Gravesů pod jednu střechu, čili závěr jak má být.

„Kecal, nekecal, hlavně s velbloudem!“ Přiznám se, že úplně přesně nevím, co s touhle ukolébavkou počít. Změnu DEADSOUL TRIBE skutečně potřebovali jako sůl, o tom žádná a za svou odvahu zaslouží obrovskou pochvalu. Jen si nejsem jist, jestli se kolébka měla rozhoupat právě tímhle směrem a především zda bylo nutné čertíka uvnitř zamotat do tak nepřátelské zvukové zavinovačky. Osobně tedy stále váhám. Ale co, nasadím dudlík a zkusím počítat další ovečky, třeba už konečně zaberu...

P.S.: Trochu nejasné dřívější psaní názvu kapely vykrystalizovalo do dnešního DEADSOUL TRIBE, avšak provázání se starší tvorbou v názvu recenze nutilo rozdělit. To jen na vysvětlenou těm všímavějším.


Darkmoor

Zveřejněno: 27.9.2007



Názory redakce
Dalas
21.9.2007

Ano, je pravdou, že novinka je oproti předchůdci přeci jen záživnější, ale bohužel stále neřeší problémy, se kterými se DEAD SOUL TRIBE potýkají na posledních dvou albech - repetitivnost a vykrádání sebe sama. Pokud uvažujete o seznámení se s tvorbou této kapely, sáhněte po skvělých prvních dvou nahrávkách a nic víc vás nemusí zajímat.

[5 / 10]
Marigold
21.9.2007

Lepší než album předchozí, to rozhodně. Devonův band se snaží vrátit ke startovním blokům, kde měly Mrtvé duše našlápnuto k hodně ostrému běhu metalovými lučinami (než začaly s tím cyklickým joggingem)... čili k rozvolněným kompozicí, k pečlivé práci s náladou skladby a k menšímu důrazu na čitelnou strukturu písně. Hudba Čertovských ukolébavek jakoby zase měla výraznější vnitřní příběh a promyšlenější gradaci, na druhou stranu studna nápadů není o nic víc plná než na předchozí desce. Přesto skladby jako "The Gosamer Strand", "Goodbye City Life" a "Fear" mají zase to staré dobré kouzlo... jenže chtělo by to víc než skvělé flétnové party, slušnou dávku atmosféry a prapodivný zvuk... Přesto by se novinka Devona a spol. dala považovat za náznak obratu k lepšímu.

[6,5 / 10]
Koscj
18.9.2007

Hudobne divnejší a hlavne zaujímavejší oproti predchodcovi, no zvuk uspávanky je otrasný... Od prefekcionistu Devona som očakával aspoň na tomto poli lepšiu prácu. Škoda, pretože zvuk zabíja všetko čo na tomto diele stojí za vypočutie. Za hudbu dávam 7/10 a za zvuk 3/10.

[5 / 10]


Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page