Hans Nilsson

Penetrations From The Lost World (MCD) (1997)
Silent Night Fever (2002)
This Is Hell (2003)
He Who Shall Not Bleed (2007)

DIMENSION ZERO - He Who Shall Not Bleed

Je celkem s podivem, že o kapele DIMENSION ZERO se toho zatím moc nenamluvilo. Poněkud zarážející fakt, vždyť participace takových kapacit jako jsou Jesper Strömblad (IN FLAMES), Joakim Göthberg nebo nový kytarista SOILWORK Daniel Antonsson by teoreticky měla mít všechny předpoklady pasovat nahrávku „He Who Shall Not Bleed“ do pozice jednoho z nejvíce vyhledávaných artiklů letošní sezóny. Leč opak je pravdou. Švédové se potácejí životem bez výraznějšího zájmu už pěknou řádku let, momentálně dokonce nemají ani label schopný uvést jejich novinku na evropský trh. O poznání více se jim však daří v Asii, alespoň videa na youtube z šikmookých kolbišť tomu jednoznačně nasvědčují a tomu logicky odpovídá i zájem labelu Toys Factory, jenž nahrávku už dávno emitoval pro potřeby japonských příznivců.

Vzhledem k výše uvedené sestavě není moc těžké tipnout si jakou stylovou škatulku to DIMENSION ZERO vlastně okupují. Již od debutového MCD jsou věrni energickému fúzování death a thrash metalu, spadají tedy do úplně stejné skupiny jako krajané TAETRE, CARNAL FORGE, THE DUSKFALL nebo THE CROWN. Nutno však podotknout, že jejich projev není v rámci téhle ohromné neo-thrashové líhně kdovíjak nápadný a svojský. DIMENSION ZERO sice mají výtečného řvouna Göthberga a chlubí se Strömbladovými nezaměnitelnými melodiemi (samozřejmě mluvíme o receptech z naprosto zásadní gothenburské kuchařky „Whoracle“), ovšem rozhodně nevystupují z řady svých konkurentů tak výraznou měrou jako třeba BY NIGHT nebo DARKANE.

DIMENSION ZERO

„He Who Shall Not Bleed“ snad ani nemůže být typičtějším pokračovatelem předchozího díla „This Is Hell“. Kromě většího podílu chytlavých linek v bridgích a výrazněji oddělených refrénů totiž zůstává naprosto všechno při starém. Švédové nejsou kdovíjací podnikavci, už před dvanácti lety si jasně vytyčili své pozice a nehodlají z nich za žádnou cenu byť jen o malý krůček ustupovat. Zdá se mi, že tento pakt prominentních muzikantů slouží především pro jejich odreagování se od permanentního tlaku, kterému jsou dozajista vystaveni ve svých domovských kapelách. Tím však nechci v žádném případě nějak shazovat kvalitu nebo ubírat na vážnosti jména DIMENSION ZERO, tenhle projekt totiž není o nějakém prostoduchém šaškování ve zkušebně ve volném čase a zcela jistě neslouží jako odkladiště druhořadých myšlenek, na které se jaksi nedostalo na albech IN FLAMES nebo SOILWORK. „He Who Shall Not Bleed“ je poctivým thrash/death metalovým výliskem, pravda DIMENSION ZERO přísně dbají na konzervativní receptury, zásadně nevynášejí trumfová esa v podobě originálních výrobních postupů, nicméně i přesto se poslouchají velmi příjemně a nemají sebemenší problém udržet moji koncentraci v pohotovosti. Tohle neplatí pouze v případě poslední bonusové položky „Staying Alive“, coveru BEE GEES, samozřejmě hozeného do zběsilého zasekávaného kvapíku. Tady raději volím důrazné „stop“, neb tato nesmírně úlisná skladbička mi nedělá dobře ani v neo-thrash metalovém rouchu.

Album, které by se dalo odbýt jednou klišovitou větičkou, a sice „dobře odvedená práce“. Ne, třetí řadová deska DIMENSION ZERO se v ohromné žánrové konkurenci určitě neztratí, nicméně nebude ani šokovat jako svého času „The Chainheart Machine“, „The Haunted“, „Expanding Senses“ nebo „Burn The Flags“.

DIMENSION ZERO (logo)

Zveřejněno: 8.10.2007

Album, které by se dalo odbýt jednou klišovitou větičkou, a sice „dobře odvedená práce“. Ne, třetí řadová deska DIMENSION ZERO se v ohromné žánrové konkurenci určitě neztratí, nicméně nebude ani výrazně šokovat jako svého času „The Chainheart Machine“, „The Haunted“, „Expanding Senses“ nebo „Burn The Flags“.

7 / 10

7,7 / 10

s kapelou DIMENSION ZERO: