Tomáš Mládek

Pavel Polák

Miroslav Urbánek

Martin Slaný

Michal Dobeš

FLOWERS FOR WHORES - Equilibrium

Není tomu tak dávno, co jsem se na těchto stránkách pozitivně psal o dvouskladbovém vinylu pražských FLOWERS FOR WHORES. Zároveň jsem vyjádřil přání, nebo lépe řečeno nedočkavost po jejich další nahrávce. Jsem rád, že bylo vyslyšeno! Tentokráte v podobě EP čítajícího šest skladeb s názvem „Equilibrium“.

FLOWERS FOR WHORESNa něm „květináři“ i nadále rozvíjejí svůj koncept moderního metalcore stavějícího na žánrových tradicích. S podporou (jak jinak) precizního a světového zvuku z dílny Ondřeje Ježka definitivně dávají najevo, že v tomto stylu u nás nebudou mít příliš mnoho konkurentů. Tedy abyste mně dobře rozuměli, oni už teď žádné nemají. Novinka jednoznačně ukazuje, že kapelá má ambice přesahující malé české teritorium. Samozřejmě, že již zmiňovaná špičková produkce je podstatným ukazatelem výsledné kvality toho či onoho díla, ale svalovat všechnu „vinu“ jen na ni pochopitelně nelze. FLOWERS FOR WHORES už na předchozí ochutnávce ze své hudební kuchyně dokázali, že když se skloubí zkušenost nabitá letitým působením v rámci naší scény respektovaných kapelách s entuziazmem, tolerovaným množstvím absorpce vlivů žánrových lídrů a nepopíratelnou dávkou skladatelského umu, tak vzniká kvalita… A o tu by nám v současném metalcore, kdy už jej i u nás hraje kdejaký šmidlal, mělo jít především. Pražští svým přístupem dokazují tisíckrát omleté moudro o nepříliš originální muzice, která však podaná v takovém provedení, které posluchače strhává, či dejme tomu v tomto případě mu nakopává zadnici, je stále pro své konzumenty lahodným soustem. Na „Equilibrium“ nenajdete nic, co byste už nikde jinde neslyšeli, což by mohl být slušný odrazový můstek ke kritice. Té však není potřeba, protože v momentě kdy se křikloun Ivan poprvé opře do svých hlasivek, které mimochodem vůbec nešetří, rozjíždějí pražští řádně ostrou instruktáž toho, jak by se to mělo dělat. FLOWERS FOR WHORES zdobí především citlivý přístup ke skládání písní, ve kterých hraje prim pestrá kytarová hra. Pražští přesně vědí, kdy se do toho mají opřít a vystavět neproniknutelnou riffovou hradbu, anebo kdy je potřeba pootevřít vrátka a vypustit několik vydařených melodických motivů. Kdy pustit uzdu svým instrumentálním schopnostem a kdy naopak ve prospěch co nejagresivnějšího vyznění co nejvíce zjednodušit a rozemlít tak posluchače v soukolí bicích a přímočarých kytarových riffů. Právě onen cit pro vhodné namíchání jednotlivých nápaditých motivů a nálad je činí přesně tím, co FLOWES FOR WHORES jednoznačně odděluje od žánrového průměru, a to myšleno v rámci celé scény bez omezení na české či slovenské teritorium. Pochopitelně, že ve srovnání zejména se zámořskými špičkami se jejich kreativní muzika stává poněkud uniformní, ovšem s dovětkem, že těmto mistrům FLOWERS FOR WHORES už nemusí přihlížet jako učedníci, nýbrž jako velice schopní kolegové.

Zveřejněno: 30.10.2007

30.10.2007

Nenápadný vývozní artikl pro gurmány na naší corové scéně. Metalcore, kterému dominuje Ivanova hrdelní sametem potažená rašple, reprezentuje přesně to, co v naší kotlině trochu chybí. Upřímný HC s přímým tahem na branku, citem pro aranž, nakažlivou živelností a kvalitní produkcí. Co říci víc? Osm.

[8 / 10]
Koscj
24.10.2007

Za jedinú podstatnú chybu tohto materiálu je možné považovať jedine neschopnosť na sto percent pretaviť živelnosť a silu live prevedenia do drážok nosiča. No narozdiel od veľkej väčšiny podobných skupín na celom svete, sa k tej stovke vyšplhali už snáď na dosah ruky. Výborná vec.

[8 / 10]