Reanimations (2006)
Reanimating Russia 2007 (DVD) (2007)
Nullo (The Pleasure Of Self-Mutilation) (2009)
Ritual Zombi (2013)
Revenant Wars (EP) (2013)

AVULSED - Reanimations

Na první pohled by se mohlo zdát, že „Reanimations“ je další řadovou deskou neúnavných workoholiků AVULSED, leč není tomu tak. Vzhledem ke stopáži se nejedná ani o MCD a vzhledem k přítomnosti zbrusu nových skladeb nemůžeme mluvit ani o kompilaci, matadoři okolo svérázného gore-poety Daveho Rottena (vlastním jménem David Sánchez González) se totiž rozhodli natočit něco úplně jiného, a sice album coververzí. Ovšem ani tahle charakteristika není tak docela správná, „Reanimations“ totiž obsahuje hned dvě novinky, jednu starou předělávku z dávno zetlelého dema z roku 92 a pak už jen ty slíbené covery, konkrétně pak celý tucet, tři přímo z dílny horkokrevných Španělů a zbývajících devět od vesměs neznámých kapel, které překopávají skladby AVULSED k obrazu svému. Kvality této podezřelé směsice můžete posoudit v následujících odstavcích.

AVULSED

Jako nejvíce zajímavou částí disku se (poměrně logicky) jeví dvě nové skladby, „River Runs Red“ a „Foetal Consolation“. Nicméně jedná se o ničím nepřekvapující AVULSED klasiku, první položka symbolizuje novější tvář kapely ve jménu melodiky a rytmické rozvážnosti, druhá zase cituje přímočařejší historické receptury. Nikdy jsem nepociťoval kdovíjakou touhu důkladně se začíst do Rottenových textů, neb všechny ty roztomilé booklety alb AVULSED už samy o sobě napovídaly, že hlubokých myšlenek budou obsahovat skutečně poskrovnu, pakliže vůbec nějaké. Tentokrát jsem však neodolal a jedním očkem zkontroloval obsah sporých veršů „Foetal Consolation“, abych se zas a znova přesvědčil, že radikální gore texty jsou tím vůbec nejtupějším atributem, který si můžeme v kontextu BDM představit. Zlatem vyvažujme kapely, které myslí hlavou vyhýbajíce se nepochopitelně přežívajícím žánrovým klišé. Ale zpět k hudebnímu obsahu „Reanimations“, konkrétně pak k coverům W.A.S.P., EXODUS a GOREFEST. Zatímco překopanou „Mental Misery“ zas tak hojně nevidíme, „I Wanna Be Somebody“ i „Piranha“ jsou tak častými oběťmi všech možných i nemožných předělávek, že nás jejich výběr skutečně šokovat nemůže (snad jen Blackie Lawless by se podivil).

Zbylou část CD okupuje devět hrubě undergroundových předělávek AVULSED od devíti nepříliš známých kapel ze všech koutů světa (namátkou Venezuela, Alžírsko (!), Austrálie nebo Argentina). Většinou se reprezentuje škatulka brutal death metal, potažmo pak gore/grind, leč najdou se i výjimky jako je poslední položka „Stabwound Orgasm“ od venezuelského DJ Federica Agredy (ZARDONIC). To však nic nemění na tom, že „Reanimations“ je pouze záležitostí pro ty nejskalnější fanoušky AVULSED, kteří potřebují nějak ukrátit dlouhé čekání na další řadové album. Ostatním posluchačům raději doporučím vyčkat příchodu následovníka „Gorespattered Suicide“, neb „pouhá“ sbírka coververzí by rozhodně nemusela být zárukou jejich maximální spokojenosti.

AVULSED (logo)

Zveřejněno: 10.1.2008

E-mail: