Fredrik Nordin
spev a.h.

Guided By Fire (2007)
Isolation Songs (2009)
Until Fear No Longer Defines Us (2011)

GHOST BRIGADE - Guided By Fire

Ako keby sa členovia NEUROSIS a OPETH dohodli, že spolu založia projekt, v ktorom si len tak z rozmaru zahrajú popovú muziku. Ono je to prirovnanie samozrejme trochu zavádzajúce, pretože na debutovom albume viac ako nádejnej fínskej formácie GHOST BRIGADE zachytíte ozveny aj takých fenoménov ako KATATONIA, PARADISE LOST, NOVEMBRE či dokonca presahy do kráľovstva zasnených SIGUR RÓS, ale vo svojej podstate vystihuje filozofiu tvorby chlapcov z Jyväskylä celkom presne - chytľavé pesničky od pánov, ktorí holdujú inštrumentálne prešpekulovanej, aranžérsky detailnej a inštrumentálne presnej, zároveň tiež riadne temnej, psychicky vyčerpávajúcej a energiu pohlcujúcej muzike.

GHOST BRIGADE

Mohutné vlny gitarových riffov prinášajúce pocity bezútešnosti a bezvýchodiskovosti, striedanie čistých vokálov a zdrvujúceho neľudského revu, hypnotizujúca repetitívnosť, ktorá však nikdy neskĺzne do monotónnosti a nudy (nie náhodou som o pár riadkov vyššie použil termín "pesnička", skladby od GHOST BRIGADE majú v priemere štyri minúty a v podstate tradičnú štruktúru postavenú na silných refrénoch), skladateľské fintičky a aranžérsky kudrlinky, gitarové a klavírne vychytávky slúžiace ani nie tak na spestrenie, ako skôr podčiarknutie dusivej atmosféry - GHOST BRIGADE sa nehrajú s farbami, nestriedajú svetlo a tmu, v ich svete je neustále hnusne sychravé, chladné, zamračené ráno, keď sa vraciate domov z preflámovanej noci. Nechce sa vám spať, mozog stále frčí na plné obrátky. Premýšľate, čo ďalej podniknete so svojím životom a v mysli vám vyvstáva jedna skvelá alternatíva vedľa druhej. Očistná sila výbornej tvrdej rockovej hudby.

"Guided By Fire" je album, ktorý urobí radosť fanúšikom americkej "neurosisisisovskej" zvukovej nadčasovosti, rovnako tak priaznivcom vznešenej severskej melanchólie či pútavej anglickej "gothic music". Všeobjímajúci, no zároveň úžasne ucelení. Tvrdí, drsní a nespútaní, no súčasne až popovo podmaniví. Takí sú fínski GHOST BRIGADE, ktorí nahrali najlepší debutový album v roku 2007.

Zveřejněno: 9.1.2008

Najlepší debut v roku 2007!

9 / 10