Bubonix

Demo (2004)
Naživo v Bratislave (2007)
Svätá zvrhlosť (2007)
Memento... (2014)

MAJSTER KAT - Svätá zvrhlosť

Keď domáca kapela vydá album, vždy ide o veľkú udalosť. V októbri minulého roka sa podarilo rozvíriť hladinu zväčša až príliš pokojnej slovenskej scény i pätici bratislavských muzikantov, známej pod názvom MAJSTER KAT. Ich debut „Svätá zvrhlosť" vyšiel pod českým vydavateľstvom Panda Music a obsahuje dvanásť pôvodných skladieb, z toho tri inštrumentálky.

MAJSTER KATNapriek tomu, že sa jedná o prvú dosku kapely, MAJSTER KAT rozhodne nepatria medzi nováčikov. Sformovali sa v roku 2001 a už vtedy dali jasne najavo, akým smerom sa bude uberať ich tvorba. Meno u fanúšikov si vybudovali na základe koncertov, ktoré odohrali nielen na Slovensku, ale i v susednom Česku. Regulárnemu albumu predchádzalo demo a DVD z vystúpenia v Bratislave. Následné problémy so zostavou spôsobili dočasnú stagnáciu kapely. Dôkazom, že kríza je zažehnaná, je i toto debutové CD nahrávané v štúdiu MIDNIGHT SCREAM.

MAJSTER KAT sú od začiatku verní old school thrash metalu Čakať, že by sa na svojej prvotine rozhodli nejako dramaticky meniť štýl, by bolo zbytočné. A načo aj? Starý poctivý thrash majú chalani naozaj v krvi a cítia sa v ňom ako ryby vo vode. Neznamená to, že by hudobne ustrnuli niekde v 80. rokoch, ale vplyv vtedajšieho obdobia je v ich produkcii zreteľne počuť. Skladby sú dostatočne rýchle, úderné, technicky náročné a inštrumentálne prepracované. Napriek tomu v nich dostali zelenú i melodické nápady, čím vzniká zaujímavá konfrontácia. Jedným z poznávacích znamení kapely je spev so slovenskými textami. Slymákov štekavý, drsný vokál, pohybujúci sa miestami v riadnych výškach, nemusí pri prvom počutí sadnúť každému. Podľa mňa však zapadá do celkovej hudobnej koncepcie MAJSTER KAT. Slovenský spev prináša výhodu vo forme textov v domácom jazyku, ktoré hodnotím vysoko pozitívne. Už ako názov album naznačuje, ich hlavnou tematikou sú inkvizičné procesy a kritika inštitúcie cirkvi ako takej. Texty sú dôvodom na zamyslenie sa, obsahujú metafory, nie sú prvoplánové a nejdú len po povrchu. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že slovenčina obmedzí pôsobenie kapely iba na tunajší región, ale ich hudba natoľko oslovila manažéra americkej thrashovej skupiny TOXIK, že s nimi rozbehol spoluprácu. Neostáva nič iné len MAJSTER KAT držať palce a dúfať, že o nich budeme v budúcnosti počuť v medzinárodných súvislostiach.

Petra
Petra

Zveřejněno: 18.2.2008