Mirek Kosa

Nobility (Demo CD) (2002)
Aforrestation (Demo CD) (2004)
Killusion (2005)
Orgasmix (2008)

FORREST JUMP - Orgasmix

Bučovická chasa vedená sympatickým pořízkem Pepou usiluje o pozornost dalším, v pořadí již čtvrtým, kotoučem nazvaným „Orgasmix“. Kapela na novince zůstává na stejném žánrovém kolejišti jako v minulých letech, neláme násilně výhybky na trendové vlny a zůstává věrná hard-crossoveru i odeznělé nu-metalové vlně. Hutné, avšak melodické kytary, které prosekávají riffové stěny, nad nimiž poletuje obstojný chraplák, to vše podepřené funkční rytmikou a velkou dávkou nakažlivé energie – to jsou vztyčné pilíře současné tvorby kapely FORREST JUMP.

FORREST JUMPTexty zůstávají nadále v jazyce rodném, zrcadlí se v nich životní zkušenosti nadhled i lehká dávka sociální kritiky – na první poslech nepůsobí úsměvně, což u českého textu hodnotím jako velké plus. Ve vztahu s hudbou tvoří přirozenou součást prostou jakékoliv pózy. Pepa Michálek, krom řvaného silového chrapláku, vládne také přesvědčivým melodickým vokálem, ve kterém si je plně vědom, kde jsou hranice jeho možností. V nich se dokáže celkem jistě a obezřetně pohybovat a to jak v intonačních, tak dynamických dimenzích a předkládá tak přesvědčivě jak agresivní řevy, sekaná deklamování, tak melodické pasáže, přičemž je silně znát cit pro „písničkovost“ a dějovost alba, který způsobuje, že se při poslechu nenudíte. Dle nu-metalové formy se střídají jemnější pasáže a riffovější sekanice, které před sebou hrnou jak velkou dávku zajímavých instrumentálních motivů, tak i poněkud klišovitých, ale efektivních témat. Nezapomíná se přitom ani na silné a přitom nevtíravé melodie. Vedle jemnějších fragmentů, které rozšiřují hudební paletu, kterou FORREST JUMP disponují, byla zařazena i plnohodnotně akustická skladba, která do kontextu alba skvěle zapadá. Písničky jsou aranžovány s důrazem na poměrně klasickou stavbu se silnými refrény, avšak nikdy jsem neměl pocit, že jde o práci prvoplánovou, která by se jen ze setrvačnosti ve stu procentech držela, bez jakékoliv další invence, nějaké ověřené šablony. Zajímavých tvůrčích nápadů je zde mnoho. Sice nic nového pod sluncem, ale řemeslně výtečně zpracovaná hard-crossoverová deska.

Zveřejněno: 25.3.2008