Brian Marshall

Scott Phillips
bicí, perkuse

One Day Remains (2004)
Blackbird (2007)

ALTER BRIDGE - Blackbird

Když se před čtyřmi lety rozpadla rocková skupina CREED, málokdo předpokládal, že nový projekt (nejen) kytaristy Marka Tremontiho ALTER BRIDGE bude mít srovnatelný úspěch. Ano, vyrovnat se více než 30-ti miliónům prodaných alb byla opravdu vysoká laťka. Ač se složení od původních CREED příliš nezměnilo  (nové jméno zaznamenáváme pouze díky zpěvákovi Mylesi Kennedymu (ex-THE MAYFIELD FOUR)), nedalo se počítat s úspěchem jen díky stávajícímu statusu. Kapela nechtěla pokračovat v zajetých (i když dobře položených) kolejích své předchozí tvorby. Pro všechny byl rozjíždějící se projekt vytouženým začátkem něčeho nového, nepoznaného. Díky tomu se také diskutovalo o dvou alternativách pojmenování skupiny: ONE DAY REMAINS (tak bylo nakonec pojmenováno debutové album) a ALTER BRIDGE – podle mostu v Detroitu, který symbolizoval cosi tajemného, neprozkoumaného...krok do tmy. Byl rozpad CREED dobrou volbou? Nebo jen útěkem od problémů v kapele? Má ALTER BRIDGE budoucnost, a pokud ne, bude přes pomyslný most cesty zpět?

ALTER BRIDGEDruhé album „Blackbird“ nemůže nechat nikoho na pochybách, že Tremonti (a nejen on) prostě umí. Příjemný hlas zpěváka celou desku vybarví a vy stále čekáte na onu pověstnou poslední tečku. Tu jsem ale i přes snahu bohužel nenašla. „Ties That Bind“ otevírá druhý počin těchto Američanů a dává tušit, že nudy se nedočkáme. „Come To Life“ plynule pokračuje ve vysokém standardu, poslech mi dělá vážně radost. „Buried Alive“ je skvělou ukázkou toho, jak se líbivá melodie dá skvěle zpracovat, aniž by byla podbízivá. To ostatně platí téměř pro celé album. „Coming Home“ ve mně vyvolává zvláštní nostalgii, považuji ji za jednu z nejpovedenějších skladeb. Mírné zvolnění představuje v pořadí šestá „Before Tomorrow Comes“, kterou bych spolu s „Rise Today“ označila za slabší. „Blackbird“ je ústřední písní desky, stále v ní ale nemohu najít to něco, proč se jí stala. Balady se dočkáme vzápětí - „Watch Over You“ je, řekla bych, už trošku přeslazená, pro zamilované pohledy ideální. Pokud se se však romantika nezvrtne v otupělé zírání, nevidím na tom nic špatného. „Blackbird“ zakončuje skvělá „Wayward One“, která se stala spolu s „Coming Home“ mojí nejoblíbenější.

Příjemná rocková deska, jakou nám ALTER BRIDGE připravili, rozhodně stojí za poslech. Krok do neznáma se v jejich podání stává příjemným překvapením. Je teď ovšem na vás posoudit, zda toto překvapení nemá tendenci stát se po několika prozkoumáních všedním. Faktem ovšem zůstává, že je „Blackbird“ podařené album, které vás zaujme především svou melodičností. Jestli mám tedy zodpovědět otázku, zda se cesta přes most povedla: Říkám ano... ano z 8/10.

M.
M.

Zveřejněno: 16.4.2008

16.4.2008

Súhlas s kolegynkou.
ALTER BRIDGE síce nenahrali taký výrazný album, akým bol debut "One Day Remains", skladby na Čiernom operencovi nemajú šokujúcu silu hitovky "Open Your Eyes", dosť výrazne absentuje moment prekvapenia, no napriek tomu všetkému je to kvalitná zbierka rezkých rockových chuťoviek a vkusných baladických polôh.
Ak máte radi ALICE IN CHAINS a METALLIKU od "Čierneho" po "Load" a "Reload", ALTER BRIDGE vám urobia veľkú radosť.

[8 / 10]