At The Pulse Of Kapitulation - Live In East Berlin 1990 (DVD) (2008)
Hordes Of Chaos (2009)
Phantom Antichrist (2012)
Dying Alive (Live) (2013)
Gods Of Violence (2017)

KREATOR - Endless Pain

Když se v roce 1982 dala v Essenu do kupy trojice nevycválaných výrostků, aby pod vlivem svých velkých vzorů VENOM, MERCYFUL FATE a později i SLAYER začala otravovat své okolí kraválem nemajícím do té doby obdoby, nikdo by tenkrát ani nedoufal, že se postupem let z této party vylíhne jedno z nejznámějších evropských metalových těles, které navíc ve výborné formě přežije celých budoucích pětadvacet let. Skupina hrající v tříčlenném složení (Mille Petrozza - Rob Fioretti - Jürgen „Ventor“ Reil) se rok po svém vzniku přejmenovává z původního názvu TORMENTOR na trochu sofistikovanější KREATOR a nahrává demo „End Of The World”, které vydatně hnulo tehdejším metalovým undergroundem. Výsledkem byla rychle uzavřená smlouva u začínajícího německého vydavatelství Noise Records.

KREATOR - Endless Pain

Debutový materiál, který reprezentoval tuto mladou partičku, nakonec dostal název „Endless Pain“ a dodnes patří k typickým ukázkám rané podoby žánru, kterému se o dva roky později začalo říkat thrash metal. Primární divokost, okultní témata v textech a omezené vyjadřovací schopnosti, stavící zejména na dosud málokde slyšené agresi a přímočarosti – to byly v té době pionýrské pokusy německých KREATOR, stejně jako jejich generačních kolegů ze SODOM, DESTRUCTION a dalších. Tenkrát se totiž hrálo hlavně na to, kdo rychleji a kdo tvrději. A tak i když je tohle album z dnešního pohledu bráno jako dávno přežitý archaický štěk, jehož největší devízou byla neskutečná divokost vládnoucí ve své době kouzlem nečekaného, velký vliv na pozdější generace mladých black metalových kapel mu již nikdo neodpáře. Zajímavostí na „Endless Pain“ je skutečnost, že písně umístěné na albu jako liché odhulákal bubeník „Ventor“, zatímco sudé kytarista Mille Petrozza. Tehdy totiž ještě nebylo jisté, kdo z této dvojice definitivně převezme roli frontmana KREATOR.

Nejlepší skladby: „Flag Of Hate“, „Total Death“ a „Tormentor“.

Zveřejněno: 25.1.2009

Počátky extrémního metalu v jeho nejryzejší podobě.