PIG DESTROYER - Natasha

PIG DESTROYER - Natasha

PIG DESTROYER - Natasha

PIG DESTROYER - Natasha

PIG DESTROYER nejsou na scéně žádnými nováčky, což potvrzuje i fakt, že se mohou pochlubit čtyřmi studiovými nahrávkami. Většině lidí se při vyslovení jména této americké party vybaví především grind core. Nepodlehněte však zažité představě ani dojmu, který přebal nového EP „Natasha“ budí. Už dřív se totiž do tvorby PIG DESTROYER vloudila „chybička“, respektive velice zajímavý, více než půlhodinový krok stranou, který si zaslouží pozornost jak fanoušků, tak i posluchačů zcela nedotčených. „Natasha“ se objevila již na desce „Terrifyer“ jako bonus na samostatném disku. A popravdě - díky za ni, jen víc takových experimentů.

Téměř až ambientní začátek pozvolna navodí atmosféru, za pár minut se přidávají tvrdší elektrické kytary, různé ruchy a vše hezky podbarvuje tichý šepot. Po první desetiminutovce se dočkáme i řevu a obecně jedné z nejvrdších poloh „Natashy“. Následujících pět minut se nese v duchu jemného vybrnkávání, dunivé podbarvující hloubky a jemného zpěvu - kombinace místy evokující až relaxační hudbu. Dočkáme se zvuků tekoucí vody, elektronicky upraveného hlasu. Při dalších posleších objevíme ale i méně obvyklé a očekávané zvuky - jako například rozhovory z ulice nebo krátký hudební doprovod, který si pamatujeme z divadel ve chvíli, kdy jde opona nahoru.

PIG DESTROYER

„Natashu“ bychom ale neměli vnímat pouze z hlediska hudebního. Zrovna u této nahrávky také dost záleží na textu, který vypráví její příběh.

„I Used To Walk Here With A Girl Seventeen At The Time
Mistress Of Seventeen Smiles
Sublime With Flaming Locks Of Red In Autumn
And Burning Locks Of Orange In The Summertime
We Were Solemn And Awkward That Last Night Together ...“

Těžko popsat něco, co je dost neuchopitelné, a na mě samotnou působí pokaždé trochu jinak. Nutno podotknout, že to je jeden z důvodů, proč mě tato nahrávka dost baví. Není nikterak složitá, nijak objevná, progresivní. V tomto případě mi to ale vůbec nevadí. „Natasha“ je inspirativní. Některé části vám, jak se říká vyloženě sednou, jiné už méně. Ve výsledku ale zůstane ten příjemný pocit, že tohle bylo přece dost zajímavé.

10

M.
M.