Paul

Split w/ Molotov Solution (2006)
Transmetropolitan (2007)
In Schoals (2009)
MMX (2010)

WAR FROM A HARLOTS MOUTH - In Shoals

WAR FROM A HARLOTS MOUTH dospěli. Nová nahrávka je sevřenější, ucelenější a funkčnější jako celek. Zůstává typický žánrový nadhled, jazzrockové odlehčení, technická vyspělost i bohatost v motivech. O „In Shoals“ se dá v podstatě říci, že jde o logického následovníka minulého alba „Transmetropolitan“. Ve všem je prostě o kus dál… Novým prvkem je určitá příjemná rozvláčná náladovost a nebojím se říci i sludge corový feeling v některých pasážích. Nejznatelnější jsou tyto prvky v poslední čtrnáctiminutovce „Scully“, ale drobné odkazy jsou k nalezení i na mnoha jiných místech. Srdce kapely však jenodznačně tvoří energická směs technického metalcore a grindcoru s vytaženou, skvěle jedoucí rytmickou sekcí a šelmoidním řevem Nica Weberse z multižánrových THE OCEAN.

WAR FROM A HARLOTS MOUTH

Téměř nic se neopakuje, všechny skladby jedou stále více a více kupředu. Pro album je typická syrovost a nekompromisnost. Kdybyste vykostili z DILLINGER ESCAPE PLAN líbivost, kterou nabírají v  posledních deskách a přidali něco z kanaďanů  ION DISSONNANCE, získáte zevrubnou kostru alba „In Shoals“.

Nico WebrsDíky pomalejším pasážím a cinkavým vsuvkám, které v minulosti nebyly tak časté, se leckomu na první poslech může zdát, že berlínští lehce vyměkli, ale není tomu tak. Pasáže, které mají drtit, disponují mnohem větší sílou, než v minulosti. Vše je hutnější, syrovější a průraznější. Naopak pasáže, které mají album odlehčit, jsou opravdu vzdušné a nechávají jej dýchat. Nic zde nehraje pouze na efekt, vše z hudebního hlediska budí dojem promyšlenosti a koncepce – každý hraje více pro celek. Ačkoliv WAR FROM A HARLOTS MOUTH jsou technickou kapelou, nedá se říci, že novinka je jakkoliv chaotická nebo přetechnizovaná. Vše zapadá na své místo, nápadů je opravdu požehnaně, skladby si neustále hrají s tempem a motivem, nicméně není to nic, co by zásadně unavilo uši. Vše ubíhá přirozeně, bez křečí a nenuceně.

WAR FROM A HARLOTS MOUTH na aktuální desce rozpoutali žánrovou bouři, která sluchovody rozhodně neunaví. Nehledejte v novince hitovost a tendenční podlézavost. Toto je poctivý průplach, který nebývale široce otevřel vstupní vrátka dalším žánrům, které na „In Schoals“ působí tak, jako by tam patřily odjakživa, což jsem z minulé desky zdaleka tolik necítil. Dle mého nejnadějnější mladá německá banda, která už v současnosti má celou řadu následovníků. A není se čemu divit!

Zveřejněno: 11.6.2009

Novinka je dospělejší, sevřenější, ucelenější a funkčnější jako celek. WAR FROM A HARLOTS MOUTH si stále uchováváají typický žánrový nadhled, jazzrocková odlehčení, technickou vyspělost i bohatost v motivech - vše je však dotaženější a promyšlenější než v minulosti.

8,5 / 10

8,5 / 10

s kapelou WAR FROM A HARLOTS MOUTH: