Live Dominance (DVD) (2009)
For The Lions (2009)
Hatebreed (2009)
The Divinity Of Purpose (2013)
The Concrete Confessional (2016)

HATEBREED - Live Dominance

Žarty bokom. Seriózne. Takéto obrazové a zvukové záznamy by mali byť jednoducho zakázané. Našinec zažije najlepší klubový koncert roka v natrieskanom, vypredanom bratislavskom Randale, žmýka litre potu z trička, obzerá rany po celom tele, ale v kútiku duše vie, že to celé mohlo byť ešte lepšie. Pretože porovnáva. Pretože vníma každý zdanlivo skrátený preslov medzi skladbami, každý naoko ušetrený pohyb na pódiu. A to všetko kvôli DVD „Live Dominance“. Na ňom sú HATEBREED po všetkých stránkach jednoducho a jasne dokonalí.

HATEBREED

Harpo´s v Detroite, najstaršia koncertná divadelná sála v Amerike, dve tisícky nadšených, natlačených fanúšikov aplaudujú prichádzajúcim hrdinom večera. Jamey Jasta s detskou tvárou a šibalským úsmevom ukazuje metalové paroháče do kamery a o sekundu na to už kapela vlieta na pódium. Otázka „Detroit, are you fired up?“ skutočne nie je namieste, peklo sa strhlo od prvých sekúnd hymny „This Is Now“ z neprekonateľného opusu „The Rise Of Brutality“. Stokiloví frustrovaní automechanici vo výpovednej lehote sa v obrovskom kotli trieskajú o seba, o dvadsať kíl ťažší týpek má na ruke pripevnenú kameru, aby tú trmu-vrmu plasticky zaznamenal. Podarilo sa. Energia, dynamika, skvelé prestrihy z pitu na pódium, nad pódium, do vyvýšeného hľadiska so zbytočnými sedadlami. V ten večer sa všetci hýbu, všetko lieta, všetko skáče. HATEBREED vždy boli a budú o pozitívnom spôsobe vybíjania agresivity.

HATEBREED

Vynikajúci playlist, v ktorom sa stretávajú starinky typu „Empty Promises“ so skladbami z vtedy aktuálneho albumu „Supremacy“ - naživo zaručene fungujúce nálože ako „Destroy Everything“, „As Diehard As They Come“ či „To The Threshold“. Úžasná komunikácia s publikom – Jamey je v tomto neskutočný profík, je vidieť, ako ho práca moderátora MTV vybrúsila. Stručne, jasne, heslovite, všetko zásahy do čierneho. Presne ako jeho texty. Je vcelku pochopiteľné, prečo sú HATEBRED takí populárni. Vôbec sa nečudujem, že ich má vo svojom ipode ešte aj James Hetfield. Je málo kapiel, ktoré by takto pomáhali v boji s každodennými životnými starosťami, málo skupín, ktoré by takto nakopávali nekonečnými zásobami energie a inšpiráciou v boji s celým svetom a niekedy aj so sebou samým.

HATEBREED

Vysoké, trojmetrové pódium hovorí jasnou rečou. HATEBREED sú hviezdy. „Live Dominance“ nie je surovým záznamom z kultového CBGB´S v podaní legendárnych AGNOSTIC FRONT, na ktorom pomaly neviete, kto je kapela a kto účinkujúci. Hranica medzi kapelou a fanúšikmi sa tu nemaže tak trochu kŕčovito ako napríklad na tohtoročnom slovenskom koncerte TERROR. Vy si užívate koncert, my tiež, ale každý z nás inak. Nie sme si rovní, nie sme takí istí . Namyslenosť? Nie, úprimnosť a zmysel pre realitu. HATEBREED boli toto leto najväčšími hviezdami na nemeckom festivale With Full Force, kde svojou show aj za pomoci pyrotechnických efektov (?!!) privádzali do šialenstva desaťtisíce fanúšikov. Že to už nemá nič spoločné s tým, o čom je HC? Budíček, vážení, HATEBREED je viac než hardcore!

P.S. Keby v setliste nechýbala najlepšia skladba z albumu „Supremacy“ - fantastická „Immortal Enemies“, neváhal by som s udelením plného počtu bodov.

Zveřejněno: 2.10.2009