Séance Prime (EP) (2007)
Split With Extreme Noise Terror (2008)
Seizures In Barren Praise (2009)
Darker Handcraft (2011)
Blissfucker (2014)

TRAP THEM - Seizures In Barren Praise

Dalo by se říci, že pod přísným dohledem ústřední dvojice z řad amerických hc matadorů CONVERGE vznikla nahrávka jejich krajanů TRAP THEM. Křikloun Jacob Bannon se pod visačkou svého vydavatelství Deathwish Inc. postaral o její edici a zvukové stránky věci se ujal zkušený Kurt Ballou, který se kromě časté produkce stylově spřízněných kapel věnuje v CONVERGE kytaře.

TRAP THEM

Nejen díky těmto faktům „Seizures In Barren Praise“ připomene zmiňovanou legendu. Agresivní pojetí a nekompromisní přístup jsou asi tím nejzřejmějším pojítkem, ale naštěstí za existencí TRAP THEM nemusíme hledat další povinně nasranou a uniformní kopírku žánrových lídrů. Na to toho svým posluchačům zase nabízejí přeci jen o něco víc. Desítka skladeb, jejichž pojmenování pokračuje v linii vytyčené předchozími nahrávkami, tedy co skladba to (tak trochu na přeskáčku) další den v řadě, se v tomto případě rozprostírá snad až na zbytečně skromné ploše pětadvaceti minut. Je pravdou, že u nahrávek náležících k extrémnějším žánrům je krátká stopáž vítána, ale zrovna druhému albu TRAP THEM by nějaká ta minutka navíc určitě neublížila. Ačkoliv se Američané velice rádi oddávají výbuchům nekontrolovatelné agrese a rytmické zběsilosti, nehodlají těžit pouze z přímočarého přístupu. Rádi totiž promíchávají více stylů a postupů ke svému vlastnímu prospěchu. Nebojí se na krátké časové ploše účinně sloučit hardcoreovou výbušnost, punkovou syrovost a grindový výplach, aby za pár okamžiků zpomalili a „uklidnili“ situaci hradbou valivých kytarových riffů, jako ze staré skandinávské death metalové školy. Tomuto dojmu navíc velice dobře napomáhá zvuk nahrávky, a to především kytar, které snad ze všeho nejvíce připomenou řádění švédských matadorů ENTOMBED. Tento model TRAP THEM úspěšně praktikují téměř po celou dobu délky alba, aby definitivně zpomalili v závěrečné sedmiminutové „Day Thirty One: Mission Convincers“ a v tempu rozjetého tanku dorazili poslední přeživší. Druhé album TRAP THEM je prostě další příjemnou chuťovkou pro vyznavače rychlých rytmů, vzteklých vokálů a nespoutané energie. Nic víc, nic míň.

Zveřejněno: 18.6.2009

Hardcore, crust, grind a metal. Hezky sladěno, dobře zahráno.

7,5 / 10