Destroy (2004)
Instinct (2005)
Live and Raw - You Get What You Give (2005)
Outcast (2006)
What Doesn't Kill Me... (2009)

EKTOMORF - What Doesn't Kill Me...

Jasně, zpěvák je kopie Maxe Cavalery a živelná hudba a podladěné kytary připomínají SEPULTURU / SOULFLY v nejúspěšnějších letech. Otázka zní, je to pro EKTOMORF dobře nebo špatně? Díky této podobnosti se nejspíš dostali tam, kde jsou. Vydávat desky u Nuclear Blast (to už nyní neplatí) a jezdit turné po Evropě není pro maďarskou metalovou kapelu málo. Navíc SEPULTURA i SOULFLY v současné době provozují už něco jiného, takže EKTOMORF plní i poptávku trhu. Nahlédneme-li na tyto Maďary bez předsudků, zjistíme, že máme co dělat s jednoduchým a razantním metalem, který dobře funguje naživo a zejména nenároční posluchači, libující si ve skočných nu-metalových rytmech, si přijdou na své.

EKTOMORFAktuální „What Doesn´t Kill Me...“ tlačí kupředu podladěné kytary, jednoduché účelné riffy, praskající basa alá KORN a naštvaný zpěv. To samé EKTOMORF předváděli i na minulých deskách, ale tady mi to přijde přeci jen více dotažené, o malý krok vylepšené a jistější v kramflecích. Celé album se valí ve středním tempu a zvuk kapely je oproti „Outcast“ z roku 2006 hutnější. Nemůžeme jim upřít funkčnost jejich riffů třeba v „New Life“, občas i dobře vygradovaný závěr („Love And Live“). Bohužel jednotlivé skladby jsou dost krátké, jakoby po třetí minutě kapela nevěděla kudy dál a navíc jsou si hodně podobné. Z řady vyčnívají kousky, kde EKTOMORF na chvíli opustí svůj jump/jump rytmus, třeba „I Can See You“ nebo „Envy“ a rázem to má grády. Jindy se jim podaří obohatit svůj „groove metal“ o zajímavé momenty, jako je hostující rapper v „Sick Of It All“, nebo punkový rozjezd v „Breed The Fire“. To samé se bohužel nedá říct o textech, které jsou velké klišé. Uslyšíte silácké pózy a velké prohlášení o válce krys, vzplanutí ohně, zrození k destrukci, žádných slzách a pomstě všem. Frontman a šéf souboru Zoltán Farkas si v těchto pózách libuje, což podtrhuje i samotný název alba „Co mě nezabije, to mě posílí“.

EKTOMORF si nehrají na umění a starají se, aby to šlapalo. A ono to šlape. Zkrátka jednoduchá muzika, na jejíž poslech se nesmíte moc soustředit. Podle mne ale tento maďarský „revival“ není na odpis a pokud se hudebně alespoň trochu pohne z místa, tak o něm ještě uslyšíme.

Sicky

Zveřejněno: 27.8.2009

Maďarská verze Roots Bloody Roots / Chaos AD. Příznivci Maxe Cavalery připočtěte 1 bod.