Matt Kuykendall

Hate, Malice, Revenge (2003)
The Price Of Existence (2006)
Awaken The Dreamers (2008)
This Is Where It Ends (2011)

ALL SHALL PERISH - Awaken The Dreamers

ALL SHALL PERISH na posledním albu zásadně mění hudební směřování a deathcorovou řezničinu z předchozích nahrávek střídá chuť experimentovat. Aktuální zásek „Awaken The Dreamers“ bych pojmenoval v pozitivním slova smyslu „dokonalá šílenost“. Nároční posluchači, kteří jsou znuděni tradiční metalovou hudbou, nebo ti, kteří hledají pološílené hudební kombinace, mají jedinečnou šanci. „Awaken The Dreamers“ je totiž velmi osobitá záležitost. Mohu nadhodit přirovnání k MESHUGGAH, BURST, HACRIDE, ale stejně to bude vždy vedle. Nejblíže jim asi stojí kolegové BETWEEN THE BURIED AND ME, kteří provozují něco alespoň přibližně podobného. ALL SHALL PERISH na tomto albu hrají z větší části kostrbaté a trhané metalcorové rytmy ve středním tempu, které míchají s melodickými, někdy až epickými motivy a vše doprovázejí nekonečným kytarovým sólováním, které je (až na úlet ve skladbě „From So Far Away") kupodivu ke prospěchu věci. Texty jsou plné frustrace a nespokojenosti a zpěvák to dává najevo dostatečně agresivním způsobem.

ALL SHALL PERISH

Jako otvírák byl zřejmě pro jistotu zvolen tradičnější metalcorový kus „When Life Meant More“, ale hned druhá skladba tento styl pozvolna opouští a nastupují zmiňované melodické motivy. Tyto postupy a nálady dostávají prostor i ve třetí „Never…Again“, kde je nejvíce patrný kontrast zuřivého rifování, jemného vybrnkávání a kvílení kytarových sól. Podobně stavěná je i titulní „Awaken The Dreamers“, kde dojde i na melodický zpěv a sbory, změny tempa, kytarové i basové exhibice a nelze opomenout i všudypřítomné dvoukopákové palby. Vše je naplácané přes sebe, ale výsledek je překvapivě funkční. V meditativní „Memories Of A Glass Sanctuary“ vás pro změnu španělka, smutná nálada a pomalý rytmus zavedou až někam do království TIAMAT. Z melancholie vás vzápětí vytrhne ultra rychlá rubanice „Stabbing To Purge Dissimulation", po které následují dva klasické metalcorové kusy „Gagged, Bound, Shelved and Forgotten" a „Until The End", které se asi nejvíce blíží tradičním ALL SHALL PERISH. Album uzavírá píseň „Songs For The Damned", jejíž závěr by s přimhouřením oka mohl klidně figurovat i v repertoáru raných PARADISE LOST. Čert aby se v tom vyznal. Jedno je ale jisté - kytarové party jsou precizní a vyplatí se je pozorně poslouchat. Bicí jsou šílené a celkový dojem je určitě pozoruhodný.

Atmosféru hudebního šílenství potlačují akustická intermezza (uváděné jako samostatné skladby), dávající posluchači alespoň chvilku výdechu. ALL SHALL PERISH to mají zajímavě poskládané. Časté změny pomáhají udržet pozornost a skladby, ač jsou každá jiná, drží pohromadě jako celek. Album není ani moc dlouhé. V podstatě je téměř těžké uvěřit, že celé trvá pouze 36 minut.

ALL SHALL PERISH nejspíše touto deskou ztratí všechny fanoušky, kteří si oblíbili starší alba, neboť tito lidé z valné většiny melodické party na novém díle nepoberou. Ovšem výše uvedení hledači, nebo posluchači předchozí tvorbou nezasaženi, mohou v „Awaken The Dreamers“ nalézt klenot, což se koneckonců podařilo i mně.

Sicky

Zveřejněno: 28.12.2009

Experimentální, technické a propracované metalcorové album.