Sobota
19.8.2017
Denní verze
 id
 heslo
Rok vydání
1990

Vydavatel:
RCA Records

Stopáž:
1:39:13

Produkce:
Stefan Kaufmann

1. Metal Heart
2. Breaker
3. Screaming For A Love-Bite
4. Up To The Limit
5. Living For Tonight
6. Princess Of The Dawn
7. Neon Nights
8. Burning
9. Head Over Heels
10. Guitar Solo Wolf
11. Restless And Wild
12. Son Of A Bitch
13. London Leatherboys
14. Love Child
15. Flash Rockin' Man
16. Dogs On Leads
17. Fast As A Shark
18. Balls To The Wall
19. Outro (Bound To Fail)

Udo Dirkschneider
zpěv

Wolf Hoffmann
kytara

Jörg Fischer
kytara

Peter Baltes
baskytara

Stefan Kaufmann
bicí

Accept (1979)
I´m A Rebel (1980)
Breaker (1981)
Restless And Wild (1982)
Balls To The Wall (1984)
Metal Heart (1985)
Kaizoku-Ban (Live EP) (1985)
Russian Roulette (1986)
Eat The Heat (1989)
Staying A Life (Live) (1990)
Objection Overruled (1993)
Death Row (1994)
Predator (1996)
All Areas - Worldwide (Live) (1997)
Blood Of The Nations (2010)
Stalingrad (2012)
Blind Rage (2014)

Síň slávyACCEPT - Staying A Life

Tak jako KISS mají své „Alive!“ nebo IRON MAIDEN své „Life After Death“, mají i ACCEPT svoji jedinečnou živou nahrávku, na které se přesně sešlo všechno to, co mělo, aby nevznikl jen obyčejný, ničím výjimečný záznam obyčejného koncertu. Zřejmě šťastná ruka osudu zavelela k jejímu vzniku v roce 1985 na koncertě skupiny v Ósace v Japonsku alias zemi heavy metalu obzvlášť zaslíbené. Tisícovky metaluchtivých Japonců zde tehdy vytvořily jedinečnou atmosféru, v níž se přehlídka klasických songů ACCEPT (jednalo se o turné k veleúspěšnému albu „Metal Heart“) stala čímsi ještě daleko speciálnějším a výrazně nezapomenutelnějším. Tak o tom alespoň vyprávějí řádky dvojalba „Staying A Life“, které vyšlo s pětiletým zpožděním v okamžiku, kdy se poprvé zdálo, že dějiny ACCEPT jsou definitivně sečteny (znalcům poměrů okolo kapely jistě neuniklo, že to nebylo poprvé, co se živý materiál z téhož koncertního turné dostal na oficiální nosič – ve stejném roce (tj. 1985) na EP „Kaizoku – Ban“ zaznělo šest skladeb z japonské Nagoy).

ACCEPT

Co se v nich doslechneme? Dozajista spousty zajímavých věcí, výrazně (ne)limitovaných zaznamenaným koncertním výkonem, který je jednoduše bezvadný, bez výrazných chyb, navzdory jeho zachycení v naprosto syrovém stavu. Je to pochopitelné, neboť možnosti zaznamenání zvuku (a jeho následných úprav) tehdá byly na úplně jiné úrovni než dnes. O to je ale výkon ACCEPT oceněníhodnější – s rutinou heavy metalových hrdinů tehdy servírovali nejlepší ze svých skladeb a nepotřebovali k tomu nic jiného, než hlasitou podporu svých příznivců. Nevadí, že výjimečně se jim kytarová kudrlinka zamotala víc než by bylo zdrávo, nevadí, že živé provedení častokrát strhávalo Uda k ještě výraznějšímu křiku na úkor melodického podání, protože to všechno jen zapadalo do celkové atmosféry, která, jak už bylo řečeno, byla zkrátka fantastická. Počínaje úchvatným provedením „Metal Heart“ hned v úvodu koncertu, přes památný souboj Baltesovy baskytary s hrdly přítomných (jinak neúnavně tleskajících) fanoušků před „Head Over Heels“ až třeba po grandiózní zdvojenou dávku Hoffmannovy a Fischerovy sólové kytary (obou stylově bílých ve tvaru „A“, což je ostatně ještě mnohem lépe vychutnatelné na stejnojmenném DVD) ve „Fast As A Shark“, tam všude píší ACCEPT a jejich publikum nezapomenutelnou kapitolu kroniky heavy metalových koncertů, jíž si přečíst je, bylo a zcela jistě i vždycky bude milým potěšením, které se nejspíš nemůže nikdy oposlouchat.

Ostatně byl to mimo jiné i tenhle „živák“ a jeho nečekaný a drtivý úspěch, co znovu nastartovalo hlad po ACCEPT poté, co si fanoušci zkazili žaludky albem „Eat The Heat“ a skupina to víceméně neustála. Baltes a Hoffmann postupně nalezli cestu zpět do Německa a k Dirkschneiderovi, vzájemné napětí se snížilo na únosnou mez a spolu se vždy připraveným Kaufmannem se kapela rozhodla znovu spojit své síly, byť pro tentokráte jako čtveřice. Pak už chybělo už jen jediné – stvrdit to všechno novým studiovým záznamem.


Louis

Zveřejněno: 3.1.2010




Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page