Sobota
21.7.2018
Noční verze
 id
 heslo
Rok vydání
1989

Vydavatel:
Relativity, Music For Nations, Century Media

Stopáž:
46:30

Studio:
Alpha And Omega Recording, San Francisco, CA

Produkce:
Mark Senesac, Gary Holt, Rick Hunolt

1. The Last Act Of Defiance
2. Fabulous Disaster
3. The Toxic Waltz
4. Low Rider
5. Cajun Hell
6. Like Father, Like Son
7. Corruption
8. Verbal Razors
9. Open Season

Steve "Zetro" Souza
zpěv

Gary Holt
kytara

Rick Hunolt
kytara

Rob McKillop
baskytara

Tom Hunting
bicí

Bonded By Blood (1985)
Pleasures Of The Flesh (1987)
Fabulous Disaster (1989)
Impact Is Imminent (1990)
Good Friendly Violent Fun (Live) (1991)
Lessions In Violence (kompilace) (1992)
Force of Habit (1992)
Another Lesson In Violence (Live) (1997)
Tempo Of The Damned (2004)
Shovel Headed Kill Machine (2005)
The Atrocity Exhibition: Exhibit A (2007)
Let There Be Blood (2008)
Exhibit B: The Human Condition (2010)

EXODUS - Fabulous Disaster

Nejlepší album, na jakém kdy zpíval Steve „Zetro“ Souza. Zatímco předcházející nosič „Pleasures Of The Flesh“ zastihl EXODUS ve stavu lehkého zaváhání a dá se říci i hledání nové formy po odchodu Paula Baloffa, zde byl již pilíř z Bay Area plně při síle. Někdejší frontman LEGACY (předchůdce kapely TESTAMENT) se solidně aklimatizoval a svým nezvykle nakřáplým hlasem nevalného rozsahu dodal devítce zdejších rubanic na neobyčejnosti. Kytarové „H“ duo drželo taktovku pevně v rukách a jím předložené skladby se konečně mohly chlubit neskutečným odpichem, jaký jim tehdy mohla závidět valná část thrash metalové konkurence.

EXODUSCelek nakonec získal název „Fabulous Disaster“ a dodnes platí za album, u jehož živé prezentace by si osoby s chatrnější tělesnou konstitucí měly uvědomit, že zde není radno chodit do poga. Vybroušený zvuk kytarového dvojzápřahu Gary Holt/ Rick Hunolt ve své době doslova drtil kosti. Jejich olovnaté kytarové riffy se do rozběsněného davu pod pódiem dokázaly zarýt a pohazovat jím jako zmuchlaným cárem papíru. Do toho obtloustlý Souza práskal slovy kadencí splašené pouliční sbíječky. EXODUS jako živá kapela dominovali. Song „Toxic Waltz“, kterému se dostalo i obrazového zpracování, patřil k často pouštěným šlágrům v pořadu „Headbanger´s Ball“ na MTV. Vše bylo dokonale načasované. Již úvodní song „The Last Act Of Defiance“ dokázal strhnout svým tempem a vycizelovaným kytarovým soundem. Hunoltovo sólo v této skladbě připomíná zvuky stomatologické vrtačky připravené k náročnému zákroku. Ostatně všechny krátké a poměrně krkolomné kytarové exhibice zde dokonale obohacují výsledek a nenarušují jej. Kapitán Holt i jeho pravá ruka vždy makali výhradně ve prospěch skladeb. Pokračuje se ve velkém stylu, kdy titulní song je nekompromisní hymnou žánru thrash, stejně jako již zmíněný toxický valčík. Oddechový čas přichází v podobě zajímavě vystavěného coveru „Low Rider“ od funky/r´n´b legend ze sedmdesátých let, černošské kapely WAR. Absolutní vrchol alba následuje v „Cajun Hell“. Jde o rozmáchlou skladbu, kterou obohacují jižanské prvky (foukací harmonika a slide kytary), čímž z ní dělají ideální záležitost pro jízdu autem na nekonečné americké dálnici. Další ryze thrashový vál „Corruption“ se (dle předpokladu) zabýval nečistými politickými machinacemi. Závěr je znovu strhující. „Open Season“ je tou nejvýstižnější ukázkou brutality tehdejších EXODUS.

Zřejmě nejstarší thrash metalové kapele ze zátoky Bay Area se s albem „Fabulous Disaster“ opravdu podařilo naplnit své dlouholeté ambice a navázat po čtyřech sezónách hledání na úspěch legendárního debutu „Bonded By Blood“. Modernější, bezútěšnější, sevřenější, tvrdší – to byli EXODUS na sklonku osmdesátých let.


Stray
Stray

Zveřejněno: 1.5.2010


Nejlepší album EXODUS se Stevem "Zetro" Souzou u mikrofonu. Modernější, sevřenější, bezútěšnější a tvrdší, když navíc kytarové "H" duo dostalo do jejich toxického tance zvuk, který drtil kosti.

Autor recenze:
nehodnoceno

Redakce:
zatím nehodnoceno

8,6 / 10



s kapelou EXODUS:

s kapelou TESTAMENT:



Copyright © 2003 - 2012 Metalopolis.Net, všechna práva vyhrazena.
Doslovné ani částečné přebírání tohoto materiálu není povoleno bez předchozího svolení.

ISSN 1214-6218

Locations of visitors to this page