PROTEST THE HERO - Fortress

PROTEST THE HERO - Fortress

PROTEST THE HERO - Fortress

PROTEST THE HERO - Fortress

Začínajícím rockovým kapelám většinou pár let trvá, než vybrousí svůj styl, vybudují si osobitost a najdou svoje místo na scéně. Výjimečně se objeví borci, kteří toto pravidlo obejdou a již na prvních nahrávkách zní překvapivě originálně a vyspěle. Mezi takovéto talenty řadím i kanadský zázrak PROTEST THE HERO. Již debut „Kezia“ z roku 2005 předpověděl zjevení kreativity a pozoruhodných muzikantských dovedností a aktuální dvojka „Fortress“ již nastavuje laťku všem virtuosům snažícím se v tvrdé hudbě o nějaký ten progres.

PROTEST THE HEROHlavní poznávací znamení této kapely jsou výjimečný zpěvák s úctyhodným rozsahem (jeho vysoko položený hlas nemá daleko ke kultovním pěvcům ze zlatých metalových 80´s) a rytmické složitosti, doprovázené velkou dávkou kytarového sólování. Dále v hudbě této pětky můžete vystopovat skočné mathcore, „emařsky“ vyhrocené zpěvy, kus thrash metalu a punkový úšklebek.

PROTEST THE HERO znějí na první poslech dost složitě. Kytary během každé skladby odehrají kvantum riffů, vyhrávek, sól a spolu s bicími velmi často mění rytmus a rychlost. Rodyho Walkera ve zpěvu doplňují ještě kytaristé, takže očekávejte i velkou porci melodických a extrémních vokálních linek, které ještě více exponují už dost bláznivý projev této kapely. Hudebníci však z propletenců v pravý čas uhnětou silný motiv, který danou skladbu rozsvítí a vygraduje, jako závěrečná melodická pasáž v „The Dissentience“ nebo thrashová vsuvka v „Goddess Bound. Velké plus je výborný bubeník, který má tu divočinu pevně pod kontrolou, s velkou razancí diktuje svižné tempo a ještě si k tomu přidává parádičky. Vyslechněte pozorně údernou rytmiku v „Bone Marrow“, refrény v „Bloodmeat“, roztomilé pidlikání během „Spoils“, nebo předposlední vypalovačku „Goddess Bound“ - muzikantům z nástrojů tryská energie a deska je natlakovaná jak Papinův hrnec. Zklidnění přichází velmi zřídka v podobě samostatně zahraného piána a trvá vždy jen pár vteřin.

Doporučuji dát „Fortress“ nějaký ten čas, než se vám dostane zvuk této kapely pod kůži a věřte, že pak budete mít na dlouhou dobu o zábavu postaráno. PROTEST THE HERO vám mohou připomenout někde IGNITE, jinde CONVERGE, místy možná i HELLOWEEN, ale celkově bych je nazval metalcorovými THE MARS VOLTA. Tato kapela je diamant, který potřebuje už jen nepatrně doleštit, pak bude dokonalý a krásný. Myslím, že příští album nás všechny porazí.

11

Zdatní muzikanti se pustili do složitostí, nepostrádají však přitom odpich a razanci. Bonus v podobě výborného zpěvu a výborného zvuku.

8,5 / 10