Natural Born Chaos (2002)
Figure Number Five (2003)
Stabbing The Drama (2005)
Sworn To A Great Divide (2007)
The Panic Broadcast (2010)

SOILWORK - The Panic Broadcast

Rozhodně se nedá říci, že by aktuální nahrávka SOILWORK byla posluchačskou veřejností nějak významně očekávána. Po předchozích počinech, které znamenaly slušný kvalitativní propad a ohromily maximálně tak svou průměrností, však působí „The Panic Broadcast“ ponejvíce ze všeho jako příjemné překvapení a dosti osvěžující větřík v již mírně zatuchajících vodách, jež byly druhdy posvátnou manou vyznavačů všeho severského, obzvlášťe pak toho melodického a deathového.

SOILWORK

Ne, že bychom snad měli tentokrát co dočinění s deskou přelomovou, nadžánrovou, megapovedenou či hranice bořící, až tak dobře na tom SOILWORK stále nejsou. Nicméně byť i sebemenší náznak zlepšení je nutno ocenit. Poděkovat bychom tedy měli zejména (staro)novému kytarovému tandemu Peter Wichers – Sylvain Coudret, který do kapely rozhodně přinesl nový, tolik potřebný impuls. Nejenom, že byla výrazně oživena kytarová práce, ale i celkový sound tohoto švédského seskupení působí osvěžujícím dojmem. A to i přesto, že základní šablona, kterou SOILWORK definovali již dříve v minulosti (ostré riffování kombinované s výraznými melodiemi), zůstává pevně dána. Kdo se tedy v posledních letech s kapelou alespoň jednou setkal, musí vědět, jaké hudební výrazivo očekávat.

SOILWORK

Po této stránce skutečně k žádným výrazným změnám nedošlo, nicméně výsledný produkt je oproti předchozímu, unylému kotouči s názvem „Sworn To A Great Divide“ záživný, zábavný, chytlavý a po formální stránce pak zcela dokonalý. Pravda, ne všechny skladby působí přitažlivě, ale hitovky (za všechny jmenujme např. „Two Lives Worth Of Reckoning“ či „Let This River Flow“) s famózně melodickými refrény stojí opravdu za to. Když už jsem nakousnul melodie a čisté vokály, musím ihned dodat, že těch je na desce tentokrát skutečně mnoho. A s tím budou mít někteří jistě problém. Stejně tak je však nutno dodat, že nemalá skupina posluchačů tento krok ocení a milovníci podobných kontrastů zklamáni rozhodně nebudou.

Ukázkový příklad moderního metalu – vymazlená produkce, natlakovaný zvuk, bezchybné hudební výkony, chytlavé melodie, a koneckonců i zajímavé skladby. Toť v kostce „The Panic Broadcast“.

Deadmann

Zveřejněno: 22.7.2010

22.7.2010

Tak trochu poslušný návrat so stiahnutými ušami až niekam do časov "Figure Number Five". Pekne navrstvené gitarové linky, jemnejší, nadýchanejší zvuk, nezameniteľný rukopis kapely, ktorá od svojich extrémnych počiatkov nenahrala slabý album. Predchádzajúci počin ma však paradoxne bavil viac - mal silnejšie nápady, bol sviežejší a odvážnejší.

[8 / 10]