Deconstruction (2011)
Ghost (2011)
Ghost 2 (2011)
Epicloud (2012)
By a Thread: Live in London 2011 (2012)

THE DEVIN TOWNSEND PROJECT - Addicted

Devin Townsend a jeho aktuálna koncertná forma, to je bez debaty jedna z najpálčivejších otázok tohtoročného jubilejného 15. ročníka festivalu Brutal Assault. Napriek tomu, že sú už dávno preč časy, keď bol tento umelec považovaný za progresívneho a prínosného pre vývoj extrémnej gitarovej hudby, jeho status hviezdy stále trvá – samozrejme vďaka stovkám verných fanúšikov po celom svete.

DEVIN TOWNSEND

Len tí nekritickí z nich si však nedokázali priznať, že predposledný štúdiový počin bola jedna veľká koncentrovaná nuda k uzúfaniu. Po nepodarku s názvom „Ki“ to naozaj mohlo byť len lepšie. „Addicted“, rovnako ako jeho predchodca minuloročný zárez v bohatej diskografii šialeného Kanaďana, je z tohto pohľadu skutočným balzamom na uši a kvalitnou náplasťou na krvácajúce hlboké rany dlhoročného verného fanúšika. Pri dôkladnejšej analýze a vnímaní tohto stále aktuálneho albumu v kontexte celej Devinovej tvorby to samozrejme už také slávne nie je.

Nebyť nádherného holandského slniečka Anneke Van Giersbergen, s kľudným svedomím by som písal o síce kvalitnom, záživnom a dobre počúvateľnom, no stále iba nebetyčnom vykrádaní toho najlepšieho z čias „Ocean Machine“, „Terria“ či dvojice nevyčerpateľných nakopávačov pozitívnej energie „Accelerated Evolution“ a „Physicist“. Práve ona urobila zo skladby „Bend It Like Bender!“ najlepší popový kúsok minulého roka, ona je ozdobou tých najvkusnejších vecí na albume - „Numbered!“ a „Supercrush!“ ako prekrásnych ozvien z čias oslavy matičky Zeme na nezabudnuteľnom monolite „Terria“. Angažovanie tejto speváckej posily sa teda v konečnom dôsledku ukázalo ako rozhodujúce a podobné spestrenia v budúcnosti by mohli byť cestou z prípadných slepých uličiek zvláštne pokrútenej Devinovej kreativy. Možno raz príde aj na jeho vysnenú spoluprácu – Christina Aguillera bude už o pár rokov určite dostupnejším a lacnejším štúdiovým partnerom.

ANNEKE VAN GIERSBERGEN

Devin Townsend priniesol na „Addicted“ kvalitatívne vzácne vyváženú zbierku pop-rockových skladieb. Ak neriešite skutočnosť, že všetko toto tu už v jeho prípade bolo, určite si jeho novú hudbu vychutnávate plnými dúškami. Keby takéto dobré albumy nahrávali všetci umelci za zenitom, bolo by nám sveta žiť.

Zveřejněno: 10.8.2010

HevyDevy a jeho podarený reparát. S výdatnou pomocou holandskej spojky.

7 / 10