Macabre Electric & Acoustic 2CD (2004)
True Tales Of Slaughter And Slaying (2006)
Grim Reality (Remaster) (2009)
Grim Scary Tales (2010)
Human Monsters (12'' EP) (2010)

MACABRE - Human Monsters

MACABRE - Human MonstersČakanie na už pred nejakým časom avizovaný nový album MACABRE „Grim Scary Tales“ sa nám Chicagčania rozhodli skrátiť vinylovým EP, vydaným u českého labelu Obscene Productions v limitovanej edícii čítajúcej tisíc kusov. Štyri songy klasického macabráckeho hudobného strihu sa už tradične venujú sériovým vrahom, no v tomto prípade siahli autori do oveľa hlbšej minulosti ako bývalo u nich zvykom – rovnako temnej histórii sa má „koncepčne“ venovať aj už vyššie spomínaný dlhohrajúci nosič. Skladby o najslávnejšom upírovi, zlom prerastenom psovi, krvilačnej grófke (cover VENOM) a poriadne uletenej rodinke na „Human Monsters“ potešia všetkých fanúšikov MACABRE, aj napriek tomu, že naša milá trojica neprišla hudobne s ničím novým. Tento fakt mi v spojitosti s aktuálnym EP nijako nevadí, hlavne pre jeho krátkosť, no netuším ako sa postavím ku „Grim Scary Tales“, ak bude jeho súčasťou rovnaký problém. Hudobná produkcia tohto komba sa len s ťažkosťami jasne opisuje, veď ako nazvať zmes punku, thrashu, grindu, deathu a detských riekaniek s občasnými úletmi do jazz fusion? Aj napriek istej jednoduchosti tvorby MACABRE nemožno neoceniť členov za naozaj výborne inštrumentálne schopnosti, ktorými vôbec nešetria a pozornému poslucháčovi, vďaka výbornému zvuku, ani neujdú. Texty už tradične jemne balansujú na hrane medzi vtipnosťou a zámernou infantilitou, pričom nimi nestále vyvolávajú rôzne otázky, riešiace, prečo sa vlastne MACABRE zaoberajú touto témou. Obdivujú masových vrahov? Sú touto témou fascinovaní? Snažia sa nastaviť zrkadlo spoločnosti, ktorá týchto zločincov glorifikuje, alebo len naskočili na populárnu tému, ktorá prináša dostatok fanúšikov? A je vôbec potrebné riešiť textovú zložku akejkoľvek metalovej kapely? Na tieto otázky nepoznám odpovede. Čo ale s určitosťou viem, je fakt, že „Human Monsters“ patrí do zbierky každého naozajstného fanúšika MACABRE.

MACABRE

Koscj

Zveřejněno: 1.9.2010

12" EP od úchylov z Chicaga poteší všetkých fanúšikov zoskupenia aj napriek tomu, že neprichádzajú s ničím novým. MACABRE sú aj na „Human Monsters“ presne takí, ako ich poznáme už viac ako dvadsať rokov - vtipní i infantilní, jednoduchí a predsa dokonalí.

7 / 10

9 / 10

s kapelou MACABRE: